Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio

Nejvíce okruhový Mustang má také aerodynamické doplňky z karbonu. Ford z něj vymontoval vše, co mohl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio

12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejvíce okruhový Mustang má také aerodynamické doplňky z karbonu. Ford z něj vymontoval vše, co mohl.

Detroitský autosalon je premiérou pro nejlépe na okruh připravenou silniční verzi Mustangu, jaká kdy vznikla. Automobilka Ford takto označila nový Mustang Shelby GT350R, vybroušenou variantu nedávno představeného Mustangu Shelby GT350. Verze R je pochopitelně lehčí, a to jak díky karbonu, tak i díky základní výbavě, kde je skutečně jen to nejnutnější.

Velké změny se ale odehrály na karoserii, která dostala karbonový aerokit, podle všeho skutečně aerodynamicky funkční. Je tu větší přední lízátko, nástavce prahů, difuzor pod zadním nárazníkem a křídlo na víku kufru. Dokonce i podběhy mají otvory, aby se tu nehromadil vzduch a nevznikal přebytečný vztlak. Červené brzdové třmeny či rychlé pruhy, které mohou mít ještě i kontrastní proužky po stranách, už budou funkční méně.

Odlehčení výrazně napomůžou karbonová 19" kola, která tak dělají Ford první velkou automobilku, která nabídne kola z karbonu jako standard. V interiéru nenajdete zadní sedadla a ani rádio či klimatizaci. Chybí tu i koberečky, v zavazadelníku není koberec vůbec žádný a ven putovala i sada na opravu pneumatik; vše ve jménu co nejnižší hmotnosti. I rezonátory z výfukového systému zmizely, aby se uspořila hmotnost, čímž mimochodem vznikl i "ostřejší" zvuk, jak říká Ford. Výsledek diety je 59 kilogramů dolů oproti "standardnímu" GT350.

Pod kapotou naopak zůstalo vše na svém místě, je tu 5,2litrový atmosférický osmiválec, který má plochou klikovou hřídel a i díky tomu zvládne až 8 200 otáček. Jeho výkon má činit více než 507 koní a 545 Nm; Ford ještě přesná čísla motoru, který je nejsilnějším atmosférickým osmiválcem v historii modrého oválu, nezveřejnil, podobně jako dynamiku. Víme ale, že na kola putuje síla motoru přes manuální šestikvalt a upravený samosvor Torsen s vlastním chladičem oleje.

Pokud byste se nechtěli vzdát jízdního komfortu, který nabízí klimatizace a který dnes už považujeme za samozřejmý, nemusíte. Balíček s názvem Electronic přihodí např. dvouzónovou klimatizaci, infotainmentový systém s 8" displejem, navigací a sedmi reproduktory audiosystému nebo boční směrovky do zpětných zrcátek. Ceny zatím neznáme, ale Mustang Shelby GT350R jde na trh až ve druhé půlce tohoto roku a do té doby jistě bude ceník venku.


Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 1 - 2015 mustang shelby gt350r 01Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 2 - 2015 mustang shelby gt350r 02Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 3 - 2015 mustang shelby gt350r 03Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 4 - 2015 mustang shelby gt350r 04Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 5 - 2015 mustang shelby gt350r 05Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 6 - 2015 mustang shelby gt350r 06Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 7 - 2015 mustang shelby gt350r 07Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 8 - 2015 mustang shelby gt350r 08Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 9 - 2015 mustang shelby gt350r 09Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 10 - 2015 mustang shelby gt350r 10Ford Mustang Shelby GT350R: americká M3 CSL shodila 59 kg, nemá ani rádio - 11 - 2015 mustang shelby gt350r 11
Hromada karbonu dodává Mustangu Shelby GT350 nejen na vzhledu, ale je i aerodynamicky funkční

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.