Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang Shelby GT350 má nakonec 533 koní, GT350R zní úchvatně
3.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) První informace Fordu o 507 koních byly zdrženlivé, ukazují finální čísla. A každého z 533 koní je krásně slyšet na videu verze R.
Když se Ford Mustang Shelby GT350 poprvé představil na sklonku loňského roku, dozvěděli jsme se, že pod jeho kapotou bude minimálně 507 koní a 542 Nm, a to z atmosférického osmiválce. Ten má 5,2 litru a plochou klikovou hřídel a zvládne až 8 250 otáček za minutu. Na americký osmiválec to je ohromné číslo.
Nyní tu konečně máme oficiální údaje o výkonu nového motoru, pojmenovaného Voodoo. Podobně jako v některých jiných případech, i zde byl odhad výrobce dost konzervativní. Oficiální čísla jsou 533 koní v 7 500 otáčkách a 582 Nm v 4 750 ot/min, což je o pořádný kus více, než bylo uváděno dřív. Se 103,3 koně na litr je Voodoo nejsilnější atmosférický osmiválec, který Ford kdy vyrobil.
Nabízí se srovnání s hlavním konkurentem, kterým je Chevrolet Camaro Z/28. Začněme cenou, kde modrý ovál poráží zlatý motýlek na celé čáře. Americká cena Camara Z/28 začíná na 73 300 dolarech (1,77 milionu korun) bez daně za vysokou spotřebu paliva, zatímco Mustang Shelby GT350 přijde na 47 870 dolarů, tedy 1,16 milionu korun. Verze GT350R bude stát od 61 370 dolarů, tedy 1,48 milionu korun.
Jediné místo, kde Camaro Z/28 vítězí, je točivý moment, protože má pod kapotou sedm litrů objemu. Má tedy 512 koní, o 21 méně, ale nabídne 652 Nm, tj. o 110 víc než GT350. Mustang bude ale pravděpodobně lehčí, Camaro Z/28 váží lehce přes 1,7 tuny, o nějakých 40 kg víc než standardní Mustang GT a oproti němu bude Shelby GT350 pravděpodobně aspoň trochu odlehčený.
Co bude lehčí určitě, je verze GT350R. To je totiž ještě ostřejší inkarnace Mustangu Shelby GT350, ale pohonné ústrojí zůstane beze změn, takže vylepšení budou muset být někde jinde a nabízí se právě hmotnost. Co také budou mít GT350 a GT350R společné, je výfukový systém a právě verzi GT350R si můžeme poslechnout na novém videu i v plném kalupu. A skutečně to stojí za to. Koneckonců, je to pořád atmosférický 5,2litrový osmiválec...
Mustang Shelby GT350 se ukázal už vloni
Zvuk GT350R je docela působivý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus