Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc
18.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Výkon 435 koní u osmiválce Coyote je více než dřív, Mustang GT však také přibral. Vývoj se prý zaměřil na poměr výkonu a hmotnosti, tam potíž není.
Více než půl roku od oficiálního představení nového Fordu Mustang šesté generace tu konečně máme přesná a oficiální data o výkonu všech tří motorů tohoto stroje. A po nedávné kontroverzi s hmotností zveřejnil Ford také, kolik přesně nový pony car váží.
Začněme tedy shora: prozatím nejsilnější z motorů, pětilitrový osmiválec Coyote, nabídne 435 koní a 545 Nm. Ten najdeme v modelu GT na vrcholu nabídky a oproti modelovému roku 2014, kde Coyote pracoval také, dostal navíc 15 koní a 17 Nm. Výkon navíc se však bude hodit, Mustang GT totiž podle údajů Fordu přibral 39,5 kilogramu v případě instalace manuálního šestikvaltu a váží 1 680,5 kg, vyberete-li si automatickou skříň, váš Mustang GT bude těžší o 25,5 kg, tedy celkem 1 691,5 kg.
Novinkou pod kapotou Mustangu a zároveň ve Spojených státech prostředním motorem v nabídce je přeplňovaný 2,3litrový řadový čtyřválec EcoBoost. Ten na zadní kola přes manuální nebo automatickou převodovku posílá 310 koní a 436 Nm, žádný lenoch to tedy také nebude. Je to také první Mustang s turbodmychadlem od roku 1986, kdy se nabízel Mustang SVO. V tomto případě srovnání hmotnosti pochopitelně možné není, číslo ale známe - Mustang se čtyřválcem a manuálem na váze ukáže 1 602 kilogramů.
Dolní konec nabídky zabírá atmosférický 3,7litrový šestiválec. Ten kola pohání silou tří stovek koní a 381 Nm. To je oproti minulému modelovému roku o něco méně, konkrétně o pět koní, točivý moment zůstal stejný. Není však vyloučeno, že to tak je jen na papíře; jedná se koneckonců o oficiální údaje Fordu a aniž bychom modrý ovál osočovali ze lži, je potřeba základní model od nového čtyřválce trochu distancovat. Každopádně, i základní model lehce přibral; v případě „six on the floor”, tedy manuálního šestikvaltu, činí nárůst hmotnosti 13,5 kg na výsledných 1 599 kg, pokud zvolíte automat, připravte se na 5,5kg nárůst a celkových 1 601 kilogramů.
Produktový šéf Fordu Raj Nair řekl, že nový Mustang je „nejlepší a nejpokročilejší Mustang, který vyrobili”. Uvedl také, že se vývojáři zaměřili hlavně na poměr výkonu ku hmotnosti. Ten je v případě osmiválcového modelu GT to je 258,8 koně na tunu, čtyřválec nabídne 193,5 koně na tunu a základní V6 se pyšní 187,6 koně na tunu. To platí v případě použití manuální převodovky, s automaty budou poměry mírně horší.
„Chtěli jsme stvořit zcela nový Mustang, který bude ve všem lepší - v jízdě, v ovladatelnosti i při brzdění - než jakýkoliv dosavadní Mustang, ale také musel zůstat autem schopným každodenní práce,” komentuje nový stroj šéfinženýr Mustangu Dave Pericak. Automobilka dodává: „Výsledky hovoří za sebe - při testování na okruhu byl nový Mustang GT s paketem Performance konsistentně lepší v časech na kolo, než Mustang BOSS302 modelových let 2012 - 2013.”
Připomeňme, že nový Mustang je, alespoň na poměry tohoto pony caru, skutečně moderní - nezávislé zavěšení zadních kol dostal až nyní a v instalaci turbodmychadla na dolní konec nabídky své konkurenty, tedy Dodge Challenger a Chevy Camaro, předčil - i když to nemusí být zas tak dobře, záleží, jak to berete. Každopádně, tyto stroje se spíše drží slov „objem ničím nenahradíš” a do vrcholových verzí instalují kompresory.
Porovnáme-li tyto stroje dále, pak je mezi osmiválci Mustang nejmenší, ale co do počtu koní nejsilnější - 6,2litrový motor LS3 v Camaru SS zvládne 426 koní a 5,7litrový Hemi V8 v Challengeru R/T dává 375 koní. Po stránce točivého momentu je naopak pětilitr Coyote nejslabší - Camaro SS nabídne 572 Nm a Challenger R/T 558 Nm. Srovnání s Challengerem SRT 392 se Ford se slovy „Hellcat v bleděmodrém” brání a do značné míry oprávněně, protože to do příchodu Hellcatu byl vrcholový model, každopádně ale za ním zaostává Mustang nejvíce - 6,4litrový Hemi V8 v Challengeru SRT 392 dává 485 koní a 647 Nm.
Ford také plánuje nový Mustang konečně oficiálně dovážet i do Evropy. Dočkáme se tu ale jen dvou motorů, atmosférický šestiválec se k nám nedostane. Také nepočítejme s tak příznivými cenami, jaké bude Mustang nosit ve Státech. I tak tu ale budou dost možná tvořit největší část prodeje osmiválcové modely GT.
Ford konečně odhalil přesné výkonové parametry nového Mustangu, osmiválec dává 435 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
před 8 hodinami - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
před 10 hodinami - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
před 11 hodinami - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
dnes - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
dnes
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 20:07 - GeneHawkins
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.