Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc
18.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Výkon 435 koní u osmiválce Coyote je více než dřív, Mustang GT však také přibral. Vývoj se prý zaměřil na poměr výkonu a hmotnosti, tam potíž není.
Více než půl roku od oficiálního představení nového Fordu Mustang šesté generace tu konečně máme přesná a oficiální data o výkonu všech tří motorů tohoto stroje. A po nedávné kontroverzi s hmotností zveřejnil Ford také, kolik přesně nový pony car váží.
Začněme tedy shora: prozatím nejsilnější z motorů, pětilitrový osmiválec Coyote, nabídne 435 koní a 545 Nm. Ten najdeme v modelu GT na vrcholu nabídky a oproti modelovému roku 2014, kde Coyote pracoval také, dostal navíc 15 koní a 17 Nm. Výkon navíc se však bude hodit, Mustang GT totiž podle údajů Fordu přibral 39,5 kilogramu v případě instalace manuálního šestikvaltu a váží 1 680,5 kg, vyberete-li si automatickou skříň, váš Mustang GT bude těžší o 25,5 kg, tedy celkem 1 691,5 kg.
Novinkou pod kapotou Mustangu a zároveň ve Spojených státech prostředním motorem v nabídce je přeplňovaný 2,3litrový řadový čtyřválec EcoBoost. Ten na zadní kola přes manuální nebo automatickou převodovku posílá 310 koní a 436 Nm, žádný lenoch to tedy také nebude. Je to také první Mustang s turbodmychadlem od roku 1986, kdy se nabízel Mustang SVO. V tomto případě srovnání hmotnosti pochopitelně možné není, číslo ale známe - Mustang se čtyřválcem a manuálem na váze ukáže 1 602 kilogramů.
Dolní konec nabídky zabírá atmosférický 3,7litrový šestiválec. Ten kola pohání silou tří stovek koní a 381 Nm. To je oproti minulému modelovému roku o něco méně, konkrétně o pět koní, točivý moment zůstal stejný. Není však vyloučeno, že to tak je jen na papíře; jedná se koneckonců o oficiální údaje Fordu a aniž bychom modrý ovál osočovali ze lži, je potřeba základní model od nového čtyřválce trochu distancovat. Každopádně, i základní model lehce přibral; v případě „six on the floor”, tedy manuálního šestikvaltu, činí nárůst hmotnosti 13,5 kg na výsledných 1 599 kg, pokud zvolíte automat, připravte se na 5,5kg nárůst a celkových 1 601 kilogramů.
Produktový šéf Fordu Raj Nair řekl, že nový Mustang je „nejlepší a nejpokročilejší Mustang, který vyrobili”. Uvedl také, že se vývojáři zaměřili hlavně na poměr výkonu ku hmotnosti. Ten je v případě osmiválcového modelu GT to je 258,8 koně na tunu, čtyřválec nabídne 193,5 koně na tunu a základní V6 se pyšní 187,6 koně na tunu. To platí v případě použití manuální převodovky, s automaty budou poměry mírně horší.
„Chtěli jsme stvořit zcela nový Mustang, který bude ve všem lepší - v jízdě, v ovladatelnosti i při brzdění - než jakýkoliv dosavadní Mustang, ale také musel zůstat autem schopným každodenní práce,” komentuje nový stroj šéfinženýr Mustangu Dave Pericak. Automobilka dodává: „Výsledky hovoří za sebe - při testování na okruhu byl nový Mustang GT s paketem Performance konsistentně lepší v časech na kolo, než Mustang BOSS302 modelových let 2012 - 2013.”
Připomeňme, že nový Mustang je, alespoň na poměry tohoto pony caru, skutečně moderní - nezávislé zavěšení zadních kol dostal až nyní a v instalaci turbodmychadla na dolní konec nabídky své konkurenty, tedy Dodge Challenger a Chevy Camaro, předčil - i když to nemusí být zas tak dobře, záleží, jak to berete. Každopádně, tyto stroje se spíše drží slov „objem ničím nenahradíš” a do vrcholových verzí instalují kompresory.
Porovnáme-li tyto stroje dále, pak je mezi osmiválci Mustang nejmenší, ale co do počtu koní nejsilnější - 6,2litrový motor LS3 v Camaru SS zvládne 426 koní a 5,7litrový Hemi V8 v Challengeru R/T dává 375 koní. Po stránce točivého momentu je naopak pětilitr Coyote nejslabší - Camaro SS nabídne 572 Nm a Challenger R/T 558 Nm. Srovnání s Challengerem SRT 392 se Ford se slovy „Hellcat v bleděmodrém” brání a do značné míry oprávněně, protože to do příchodu Hellcatu byl vrcholový model, každopádně ale za ním zaostává Mustang nejvíce - 6,4litrový Hemi V8 v Challengeru SRT 392 dává 485 koní a 647 Nm.
Ford také plánuje nový Mustang konečně oficiálně dovážet i do Evropy. Dočkáme se tu ale jen dvou motorů, atmosférický šestiválec se k nám nedostane. Také nepočítejme s tak příznivými cenami, jaké bude Mustang nosit ve Státech. I tak tu ale budou dost možná tvořit největší část prodeje osmiválcové modely GT.
Ford konečně odhalil přesné výkonové parametry nového Mustangu, osmiválec dává 435 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.