Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015 pro Evropu odhalil specifikace, stovku pod 6 s dá v základu
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model GT s osmiválcem je nejrychlejším velkosériovým Fordem kdy nabízeným v Evropě. Verze EcoBoost chce pro změnu jezdit za 8 l/100 km.
České ceny evropského provedení Fordu Mustang byly oznámeny již v lednu letošního roku. Ve srovnání s těmi zaoceánskými logicky patřičně nabobtnaly, přesto je Mustang nejlevnějších auto s motorem V8 v Evropě. Nevěděli jsme tedy málo, modrý ovál ale kupodivu nezmínil, co všechno za své peníze dostanete - o výbavě jsme věděli dost, v rámci technických parametrů však byla publikována pouze data o nejvyšší rychlosti a spotřebě. V rámci akcelerace z klidu na stovku jsme ale mohli vycházet pouze ze specifikací americké verze, která je navíc v případě osmiválcového modelu GT poněkud výkonnější.
Nyní vzal Ford konečně novou generaci legendárního pony caru do svého testovacího areálu v Belgii, kde došlo k měření. Onen model osazený pětilitrem V8 o výkonu 421 koní a točivém momentu 500 Nm tedy zvládne akceleraci 0-100 km/h za 4,8 sekundy, což z něj dělá nejrychlejší velkosériový model značky, jaký kdy byl na Starém kontinentu nabízen. Teoreticky přitom není pomalejší vůči americké verzi naladěné na 441 koní, neboť ta se rozjede na 96 km/h za 4,5 sekundy.
Kromě vrcholného provedení byl oznámen také sprint modelu osazeného 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost, který na zadní nápravu posílá 317 koní a 432 Nm. Tato varianta potřebuje k dané disciplíně 5,8 sekundy, přičemž stejně jako osmiválcový Mustang používá šestistupňovou manuální převodovku. S ní přitom dosahuje průměrné spotřeby 8 l/100 km, zatímco výkonnější model si již řekne o 13,5 litru na sto kilometrů.
V případě kabrioletu bohužel již data o sprintu na stovku oznámena nebyla, ve srovnání s kupé se ale nejspíše příliš lišit nebudou. Koneckonců, taková spotřeba narostla v případě čtyřválcového modelu o dvě desetiny litru, v případě osmiválcového pak o desetinu. Je však otázkou, nakolik daným hodnotám můžeme věřit. Jak je totiž patrné z níže přiložené tabulky, rozdíl mezi spotřebou obou verzí V8 s automatem je již razantní.
Tuto skutečnost reflektuje i oficiální ceník, pročež ji zřejmě musíme považovat za právoplatnou. Dodat tak můžeme pouze tolik, že první vozy mají dorazit k dealerům v červenci. Modrý ovál však již eviduje více než 2 200 objednávek. Pokud tedy sepíšete smlouvu nyní, nejspíše si na svůj exemplář chvíli počkáte.
Evropská verze Fordu Mustang zvládá v osmiválcovém provedení zrychlit z klidu na stovku za 4,8 sekundy. Průměrně si přitom má říci o 12 l/100 km v případě automatické převodovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva