Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015 pro Evropu odhalil specifikace, stovku pod 6 s dá v základu
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model GT s osmiválcem je nejrychlejším velkosériovým Fordem kdy nabízeným v Evropě. Verze EcoBoost chce pro změnu jezdit za 8 l/100 km.
České ceny evropského provedení Fordu Mustang byly oznámeny již v lednu letošního roku. Ve srovnání s těmi zaoceánskými logicky patřičně nabobtnaly, přesto je Mustang nejlevnějších auto s motorem V8 v Evropě. Nevěděli jsme tedy málo, modrý ovál ale kupodivu nezmínil, co všechno za své peníze dostanete - o výbavě jsme věděli dost, v rámci technických parametrů však byla publikována pouze data o nejvyšší rychlosti a spotřebě. V rámci akcelerace z klidu na stovku jsme ale mohli vycházet pouze ze specifikací americké verze, která je navíc v případě osmiválcového modelu GT poněkud výkonnější.
Nyní vzal Ford konečně novou generaci legendárního pony caru do svého testovacího areálu v Belgii, kde došlo k měření. Onen model osazený pětilitrem V8 o výkonu 421 koní a točivém momentu 500 Nm tedy zvládne akceleraci 0-100 km/h za 4,8 sekundy, což z něj dělá nejrychlejší velkosériový model značky, jaký kdy byl na Starém kontinentu nabízen. Teoreticky přitom není pomalejší vůči americké verzi naladěné na 441 koní, neboť ta se rozjede na 96 km/h za 4,5 sekundy.
Kromě vrcholného provedení byl oznámen také sprint modelu osazeného 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost, který na zadní nápravu posílá 317 koní a 432 Nm. Tato varianta potřebuje k dané disciplíně 5,8 sekundy, přičemž stejně jako osmiválcový Mustang používá šestistupňovou manuální převodovku. S ní přitom dosahuje průměrné spotřeby 8 l/100 km, zatímco výkonnější model si již řekne o 13,5 litru na sto kilometrů.
V případě kabrioletu bohužel již data o sprintu na stovku oznámena nebyla, ve srovnání s kupé se ale nejspíše příliš lišit nebudou. Koneckonců, taková spotřeba narostla v případě čtyřválcového modelu o dvě desetiny litru, v případě osmiválcového pak o desetinu. Je však otázkou, nakolik daným hodnotám můžeme věřit. Jak je totiž patrné z níže přiložené tabulky, rozdíl mezi spotřebou obou verzí V8 s automatem je již razantní.
Tuto skutečnost reflektuje i oficiální ceník, pročež ji zřejmě musíme považovat za právoplatnou. Dodat tak můžeme pouze tolik, že první vozy mají dorazit k dealerům v červenci. Modrý ovál však již eviduje více než 2 200 objednávek. Pokud tedy sepíšete smlouvu nyní, nejspíše si na svůj exemplář chvíli počkáte.
Evropská verze Fordu Mustang zvládá v osmiválcovém provedení zrychlit z klidu na stovku za 4,8 sekundy. Průměrně si přitom má říci o 12 l/100 km v případě automatické převodovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva