Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911

(videa) Novinka chce uspět v celém světě, proto dostala lepší kabinu, čtyřválec i nezávislé zavěšení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911

5.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(videa) Novinka chce uspět v celém světě, proto dostala lepší kabinu, čtyřválec i nezávislé zavěšení.

Jedna z velkých premiér konce letošního roku je za námi. Modrý ovál totiž podle očekávání odhalil šestou generaci kultovního modelu Mustang, která je pro značku důležitější než kterýkoliv předchůdce. A to z jednoho prostého důvodu - podle globální marketingové strategie „One Ford“ se totiž tohoto pony caru dočkají po celém světě, tedy i v zemích, kde je stále využíváno pravostranné řízení. S většími možnostmi ale přichází velká odpovědnost, a tak byl k tomuto kroku potřeba náročnější vývoj, než kdy dříve. A asi nepřekvapí, že jedním z hlavních motivů jsou nároky evropských zákazníků, které jsou o laťku výše než na Novém kontinentu.

I z tohoto důvodu (a také kvůli plánovanému soupeření s BMW M3 a dokonce Porsche 911) se nový Mustang vůbec poprvé v historii dočkal nezávislého zadního zavěšení, které střídá tuhou zadní nápravu. Toto řešení prakticky všechny automobilky u podobně laděných aut dávno opustily, Ford na ní však u tohtoo modelu trval, zřejmě i kvůli snížení nákladů. Šetření na nesprávných místech je však u konce, přičemž přepracováno bylo i zavěšení přední, kde nyní najdeme nové vzpěry MacPherson.

Jen samotným zavěšením ale snahy o lepší kvalitu jízdy nekončí. Nový (a především lehčí) je tak pomocný přední rám, zatímco dozadu se nastěhoval samosvorný diferenciál. Nechybí pak ani vektorování točivého momentu a zvětšeny byly také brzdy (u modelů V8 jsou standardem 15palcové kotouče svírané šestipístkovými třmeny). Široká pak bude nabídka litých kol, přičemž na Starém kontinentu můžeme v základu počítat s 19palcovými ráfky.

Při zmínce o osmiválcovém agregátu se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde budou od počátku k dispozici tři pohonné jednotky. Ne všechny se ale dostanou na všechny kontinenty. Pouze v Americe by totiž měl být k mání 3,7litrový šestiválec naladěný na 309 koní, zbývající dva motory bychom však dostat měli. Přičemž se očekává, že většinu prodejů bude tvořit 2,3litrový čtyřválec EcoBoost produkující stejný výkon.

Rozdíly mezi oběma pohonnými jednotkami samozřejmě budou v ceně i spotřebě, v rámci vrcholného osmiválcového pětilitru však již Ford žádné rozdíly dělat nechce. Výkonu 426 koní bychom se tedy měli dočkat po celém světě, přičemž v pozdější fázi životního cyklu by automobilka měla výkon navýšit na 500 koní. Údaje o dynamice (i zmiňované žíznivosti) ovšem prozatím nejsou k dispozici ani pro jednu variantu.

Dá se tedy předpokládat, že do oficiálního zahájení prodeje (naplánováno je na 17. duben 2014, kdy Mustang slaví padesátiny) se dočkáme ještě obsáhlejší tiskové zprávy. Do té doby ale nebudeme spekulovat a spíše nahlédneme do interiéru, který má díky novému zavěšení i trochu pozměněným rozměrům (rozvor zůstává stejný, výška se snížila o 38 mm, šířka však narostla o 40 mm) nabízet o poznání více místa pro cestující.

Kromě toho narostl také zavazadlový prostor, jehož objem činí 383 litrů u kupé a 324 l u kabrioletu. A vylepšena byla i standardní výbava, která počítá s osmipalcovým dotykovým displejem zasazeným do středu palubní desky, startovacím tlačítkem, adaptivním tempomatem, audio systémem Shaker Pro nebo monitoringem slepých úhlů a přednárazovými bezpečnostními systémy.

Vyjma toho bude mít řidič k mání speciální aplikace, jež mu umožní lépe dokumentovat časy ve sprintech, zatímco stabilizační program dostane několik úrovní, jež bude možné zvolit skrze rozhrání Selectable Drive Mode. Standardem se pak stane šestistupňový manuál, za příplatek ovšem Mustang nabídne přepracovaný šestistupňový automat. Ceny by přitom v Evropě měly startovat na úrovni jednoho milionu korun, které dáte za čtyřválcový model.


Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 1 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 01Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 2 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 02Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 3 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 03Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 4 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 04Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 5 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 05Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 6 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 06Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 7 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 07Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 8 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 08Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 9 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 09Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 10 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 10Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 11 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 11Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 12 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 12Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 13 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 13Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 14 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 14Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 15 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 15Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 16 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 16Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 17 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 17Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 18 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 18Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 19 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 19Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 20 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 20Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 21 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 21Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 22 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 22Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 23 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 23Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 24 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 24Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 25 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 25Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 26 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 26Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 27 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 27Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 28 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 28Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 29 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 29Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 30 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 30Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 31 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 31Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 32 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 32Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 33 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 33Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 34 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 34Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 35 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 35Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 36 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 36Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 37 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 37Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 38 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 38Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 39 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 39Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 40 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 40Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 41 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 41Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 42 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 42Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 43 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 43Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 44 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 44Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 45 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 45Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 46 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 46Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 47 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 47Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 48 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 48Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 49 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 49Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 50 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 50Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 51 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 51Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 52 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 52Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 53 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 53Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 54 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 54Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 55 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 55Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 56 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 56Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 57 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 57Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 58 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 58Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 59 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 59Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 60 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 60Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 61 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 61Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 62 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 62Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 63 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 63Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 64 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 64Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 65 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 65Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 66 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 66Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 67 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 67Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 68 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 68Ford Mustang 2015 oficiálně, detailně: nový Mustang chce ohrozit M3 i 911 - 69 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 69
Nový Ford Mustang bude k dispozici celosvětově. Do Evropy by přitom měl dorazit s přeplňovaným čtyřválcem a pětilitrovým osmiválcem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.