Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2014: nová generace zamává tuhé zadní nápravě
9.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jeden z nejznámějších amerických sporťáků pro masy čekají dramatické změny. Objeví se čtyřválec, ale také nezávislé zavěšení zadních kol.
Americký internetový magazín Inside Line tvrdí, že příští Mustang se dramaticky změní a kromě jiného se z něj stane další globální produkt koncernu Ford. Na ilustracích můžete vidět, jak by mohl budoucí pony car vypadat, a i když je zřejmé, že si autor návrhu vypůjčil příď nového sedanu Fusion (alias následující generace modelu Mondeo), zdroj Inside Line přímo z automobilky jej popsal jako „velmi blízký“.
Vůz bude odhalen za dva roky na autosalonu v New Yorku jako model 2014, kdy Mustang slaví padesáté výročí od svého prvního představení. Podle zákulisních drbů bude konečně exportován také na trhy mimo Spojených států, a co je rovněž důležité, Ford významně rozšíří paletu nabízených motorizací i výkonů.
Mustang roku 2014 ale bude také menší, štíhlejší a sníží se i jeho hmotnost právě proto, aby oslovil klientelu po celém světě. Jeho tvary budou uhlazenější a design jsme vlastně již tak trochu měli možnost vidět. Nenápadným náznakem byl loňský koncept Evos. Linie střechy a detaily, včetně siluety, dělených zadních světel a charakteristického malého okna za dveřmi se objeví i zde, ale hrubý základ údajně sedí.
Velkým překvapením má být také zavěšení. Aby se Ford zalíbil evropské klientele, Mustang konečně zahodí tuhou zadní nápravu a vymění ji za plně nezávislé zavěšení. Americký stroj by si tak měl mnohem lépe poradit nejen se zatáčkami, ale především s horší kvalitou asfaltu.
Méně drastické změny proběhnou pod přední kapotou, něco se ale změní. Současný pětilitrový osmiválec zůstane na místě a tvrdé jádro sportovní divize SVT bude určitě trvat také na kompresorové V8 z verze Shelby 500GT. Základem se ale stane přeplňovaný čtyřválec Ecoboost, což sice nezní tak důstojně jako (alespoň) V6, ale také není neobvyklé. Bývaly doby, kdy pod kapotou Mustangu čtyřválec již vrčel.
Design sériového Mustangu by podle zdroje z Fordu neměl být od těchto návrhů příliš odlišný, základem se stane styl prezentovaný studií Evos
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB