Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mondeo 2015 v detailech: nový diesel nabídne 210 koní
24.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď modrého oválu dorazí i s tříválcem nebo jako hybrid. K mání bude pohon 4x4, nechybí ani lepší odhlučnění či masážní sedadla.
Dnes již asi nespočítáme články, jež slibovaly příchod nového Fordu Mondeo do Evropy. Můžeme tedy maximálně připomenout, že vůz se pod označením Fusion objevil již v roce 2012 na autosalonu v Detroitu. Záhy poté odstartoval americký prodej, přičemž premiéra evropské verze v Paříži téhož roku naznačovala, že Starý kontinent nebude čekat dlouho. Jenže poté se zjevně něco pokazilo a fanoušci modrého oválu se museli obrnit značnou trpělivostí. „Nové“ Mondeo se do evropského prodeje dostane nakonec až letos na podzim.
Vedení značky dodává, že novinka bude „technicky nejvyspělejším Fordem, jaký kdy byl v Evropě představen“, čemuž se s ohledem na výše zmíněné dá sotva věřit. Proto bychom měli uvést, že letitá je víceméně jen samotná konstrukce, i když i ta mohla doznat při cestě z Ameriky několika změn. Pod kabátem pak najdeme komponenty, které vysloveně cílí na tradičního evropského zákazníka, což již dopředu naznačuje zejména příchod dieselových motorů.
Nakouknutím pod kapotu bychom mohli odstartovat prezentací pohonné jednotky, která bude až na počátku příštího roku. Řeč je o novém dvoulitru TDCi, který dostal dvojité elektronicky ovládané přeplňování. Malé turbo má za úkol okamžité „nakopnutí“, to větší přichází s vyšším plnícím tlakem a stará se hlavně o sportovní zážitky za volantem (jakkoliv to asi ve spojení s dieselem může někomu jít proti srsti).
Modrý ovál dodává, že nový agregát bude produkovat 210 koní a 450 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou špatné hodnoty. Jízdní dynamika, spotřeba či emise CO2 jsou však již zahaleny tajemstvím, pročež o výkonech můžeme jen spekulovat. Jistou nápovědou by nám ovšem mohl být 2,2litrový diesel naladěný na 200 koní, jehož 159 gramů CO2 na kilometr by mělo u nového motoru doznat razantního snížení.
Abychom dokončili výhled do budoucna, musíme zmínit ještě litrový tříválec EcoBoost, který si rovněž na počátku příštího roku najde cestu pod kapotu Fordu Mondeo. Ve srovnání s verzemi, jež pohání modely Fiesta a Focus, byl prý řádně přepracován pro potřeby mohutnějšího vozu, výkon 125 koní je však identický s těmi menšími. Jiné - vyšší - jsou tak vlastně jen emise CO2, jež dosahují hodnoty 119 g/km.
Nyní se již můžeme přesunout k agregátům, po kterých budete moci sáhnout hned po zahájení prodeje. Asi nepřekvapí, že prim hraje dvoulitrový diesel osazený jedním turbodmychadlem, novou hlavou válců, přepracovaným vstřikováním a katalyzátorem částic NOx. K mání bude ve dvou úrovních, kdy slabší nabídne 150 a silnější 180 koní.
Kromě tradičního pohonu předních kol tyto pohonné jednotky budete moci spřáhnout s pohonem všech kol, který ovšem standardně přenáší veškerou sílu rovněž dopředu. Ovšem každých 16 milisekund mapuje povrch vozovky, a pokud dojde ke ztrátě trakce, dokáže během 100 milisekund přenést sílu na tu či onu nápravu.
Tím však přehlídka dieselových motorů nekončí, další v řadě bude agregát 1,6 Econetic. Ten by měl emitovat okolo 94 gramů CO2 na kilometr, konkrétní hodnota však ještě bude upřesněna. Pozornost tak můžeme věnovat benzinovým agregátům, kdy 1,5litrový EcoBoost nabídne 160 koní a 134 gramů emisí na kilometr.
Vrcholem se pak stane dvoulitrový čtyřválec EcoBoost, který bude možné zvolit s výkonem 203 nebo 240 koní. Jelikož v tomto směru nemáme co dodat, můžeme rovnou zmínit ještě příchod hybridního ústrojí. To bude jako vůbec první v portfoliu modrého oválu vyráběno přímo v Evropě, a sice ve španělské Valencii.
Konkrétně jde o speciálně vyvinutý benzinový dvoulitr, který je spárován se dvěma elektromotory. První je určen ke klasickému pohonu, zatímco ten druhý se stará o dobíjení baterií. Ty mají kapacitu 1,4 kWh, což není mnoho, podle modrého oválu však mají vydržet dlouhých 10 let či 241 402 kilometrů.
Ani v tomto případě bohužel nemůžeme posloužit jízdní dynamikou, jediným známým údajem jsou opět emise CO2, které činí 99 g/km. Než ovšem motorový prostor opustíme, jen dodáme, že Ford zapracoval také na jeho odhlučnění, kdy skelnou vatu nahradil pěnou, čímž ušetřil 1,5 kg hmotnosti a hluk srazil o 1,5 až 2 decibely.
Dalšího ztišení se dočkáme díky optimalizovaným okenním sloupkům a vnějším zpětným zrcátkům, ve srovnání s odcházející generací pak byla o 0,4 milimetru zvětšena tloušťka zadního okna, což přispívá ke komfortu zadních pasažérů. Kromě toho pak Ford o 10 procent vylepšil torzní tuhost, přestože nové Mondeo prošlo odtučňovací kúrou.
Jako první model modrého oválu v Evropě pak vůz dostal adaptivní LEDkové světlomety, pochlubit se ovšem může také speciálním systémem detekujícím chodce. Ten vychází z dat pořízených kamerou za čelním oknem, přičemž výsledky porovnává s databází „pohybů chodců“ a v případě nečinnosti řidiče na varování automaticky přitáhne brzdy.
Mimo to ve výbavě nebude chybět sloupek řízení s pamětí, elektricky ovládané víko zavazadelníku, vyhřívaný volant či klimatizovaná sedadla s možností masáže. Multimediální systém Sync2 pak bude možné ovládat hlasem, zatímco přes technologii MyKey půjde nakonfigurovat bezpečnostní systém, maximálka či úroveň hlasitosti rádia.
Tím ale můžeme naše vyčerpávající povídání uzavřít, přičemž české ceny se snad dozvíme v řádu dnů. Tedy za předpokladu, že se Ford nakonec opět neotočí na podpatku a více než dva roky staré „nové“ Mondeo znovu o nějaký ten pátek neodloží.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Ford Mondeo letos na podzim snad již konečně dorazí do evropského prodeje. Některé agregáty však budou k mání až od počátku příštího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva