Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory

Nová luxusní varianta oproti standardnímu provedení dostala dvouhodinovou speciální péči. K mání je s benzinovými i dieselovými motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory

22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová luxusní varianta oproti standardnímu provedení dostala dvouhodinovou speciální péči. K mání je s benzinovými i dieselovými motory.

Prodeje luxusních variant Vignale jen stěží odpovídají představám, které Ford při vstupu do vyšších pater trhu měl. Na tomto stavu se podle našich informací nic nezměnilo a jiný by možná po řadě neúspěšných měsíců dané snahy vzdal, nicméně modrý ovál je zjevně odhodlán splnit pětiletku, i kdyby to mělo trvat deset let. Po příchodu vrcholných verzí modelů Mondeo, S-Max a Edge tu proto máme dalšího pána na holení, a sice Ford Kuga Vignale.

Tento vůz byl předznamenám již ženevským konceptem, nyní si ovšem můžeme posvítit na produkční verzi. Ta se ohákla do perleťového laku Milano Grigio, se kterým dorazily zatmavené ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu. Kromě toho tu máme unikátní ozdobné lišty dveří a víka zavazadelníku, šestiúhelníkovou čelní masku či falešné výdechy za předními 19palcovými koly.

Dovnitř se nastěhovala kůže Windsor s šestiúhelníkovým vzorem odkazujícím na čelní masku, švy na palubní desce a vnitřních dveřních panelech pro změnu počítají s kontrastním odstínem. Dále je součástí standardu systém Active Noise Control, který skrze reproduktory potlačuje nežádoucí ruchy zvenčí, stejně jako rozsáhlý počet elektronických berliček.

Ford dodává, že každá Kuga Vignale je ručně dolaďována speciálně vyškoleným personálem ve Španělsku, což znamená dvouhodinovou péči spojenou s lakováním a leštěním, respektive s koženým obšitím kabiny. Mimo to modrý ovál věnuje velkou pozornost závěrečné inspekci, kdy je kupříkladu pod speciálním světlem ověřován soulad laku na všech panelech.

Od vzhledu se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde je možné vybírat mezi dvěma benzinovými a dvěma dieselovými variantami. S vonnějšími výpary je spojen 1,5litrový čtyřválec EcoBoost, který v prvním případě páruje 150 koní se šestistupňovým manuálem. Ve druhém pak máte k dispozici 182 koní, šestistupňový automat a pohon všech kol.

V případě dieselů je selekce poněkud širší, dvoulitr TDCi naladěný na 150 koní je totiž možné spřáhnout s manuálem i automatem a pohonem předních či všech kol. Mimo to je k dispozici také silnější provedení se 180 koňmi, které taktéž umožňuje volbu převodovky. Pohon všech kol je však u obou variant standardem.

Tím je představení novinky u konce, pročež jen dodáme, že loni byly takřka čtyři pětiny všech 102 tisíc prodaných exemplářů modelu Kuga vyvedeny ve vyšších výbavách Titanium či Titanium X. To Ford jen utvrdilo ve smýšlení, že luxusní crossovery a SUV jsou více než žádané. Jsme tedy zvědavi, zda se divize Vignale konečně dočká úspěchu.


Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory - 1 - Ford Kuga Vignale 2016 produkcni verze 01Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory - 2 - Ford Kuga Vignale 2016 produkcni verze 02Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory - 3 - Ford Kuga Vignale 2016 produkcni verze 03Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory - 4 - Ford Kuga Vignale 2016 produkcni verze 04Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory - 5 - Ford Kuga Vignale 2016 produkcni verze 05Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory - 6 - Ford Kuga Vignale 2016 produkcni verze 06
Ford Kuga Vignale by mohl být prvním úspěšným vozem luxusní divize modrého oválu. Svědčí o tom dosavadní prodeje standardního provedení

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.