Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou

Překarosovaný Fiat 500 s logem modrého oválu zákazníky nezaujal tak jako první generace. Ta třetí si pro změnu s příchodem do Evropy dává načas.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou

1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Překarosovaný Fiat 500 s logem modrého oválu zákazníky nezaujal tak jako první generace. Ta třetí si pro změnu s příchodem do Evropy dává načas.

První generace Fordu Ka se kromě vlídného přijetí u evropských zákazníků dočkala i takřka kultovního statutu. Nástupce již tak úspěšný nebyl, zejména kvůli svému původu. Nejde totiž o ryzí kreaci modrého oválu, nýbrž překarosovaný Fiat 500. Počítat je tedy nutné s výrobou v Polsku, třídveřovou karoserií a cenou, která zpočátku zaváněla italským seběvědomím. Po sedmi letech na trhu sice výrazně klesla (aktuálně je možné Ka pořídit od 186 990 Kč), nicméně zájmu o vůz už to nepomohlo.

Ve světle výše zmíněného bychom se tedy neměli divit, že produkce Fordu Ka na linkách v továrně Tychy skončí v dubnu letošního roku. V ten moment se však v nabídce automobilky objeví nemalá díra, kterou nebude snadné zalátat. A to přesto, že třetí generace malého hatchbacku je již delší dobu na světě. Její vývoj se však odehrál v Brazílii, což pro evropskou klientelu představuje poměrně plebejské místo původu, jak nám ostatně naznačil již model EcoSport.

Modrý ovál se zjevně z jedné ze zásadních chyb posledních let poučil a nehodlá ji znovu zopakovat. Oficiálně zatím není jisté nic, a je tedy možné, že žádný nový Ford Ka pro Evropu hned tak nebude. Některé zdroje ale hovoří tom, že třetí „káčko” pro Starý kontinent už je připravené a premiéra by se mohla odehrát už na autosalonu v Ženevě.

Pakliže se tak stane, očekávejme po stránce technické stejnou architekturu, jaká podepírá vůz v Brazílii, tedy modifikovanou platformu páté generace Fordu Fiesta. Pod kapotou se však objeví již modernější motory modrého oválu, tedy litrový tříválec EcoBoost a 1,5litrový turbodiesel TDCi. Zatímco ovšem u „producenta“ sazí lze počítat s přeplňováním, benzinová jednotka turbo nedostane. Nabízet tedy bude pouze 80 koní.

Ford prý zvažuje i to, že by pustil do světa také nové provedení modelu SportKa. Také tato verze by sice spoléhala na tříválec, ovšem přeplňovaný, což by výkon mělo zvednout minimálně na 125 koní. V kombinaci s nízkou hmotností bychom se přitom mohli dočkat zajímavé jízdní dynamiky, s ohledem na již dávno zaplacený vývoj platformy B3 by navíc celé toto kombo mohla ověnčit vcelku zajímavá cena. Jak vše dopadne, bude jasnější už po oné Ženevě.


Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 1 - Ford Ka 2014 produkcni verze nove foto 01Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 2 - Ford Ka 2014 produkcni verze nove foto 02Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 3 - Ford Ka 2014 produkcni verze nove foto 03
Třetí generace Fordu Ka je zatím v prodeji pouze v Brazílii...

Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 4 - 2016 ford ka uk spy 01Ford Ka letos v Evropě končí, příchod nástupce je zatím otázkou - 5 - 2016 ford ka uk spy 02
...a to přesto, že prototyp evropského provedení byl ve Velké Británii přistižen už před rokem

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.