Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ka+: evropská verze je venku, láci od ní rozhodně nečekejte
8.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové mini od Fordu bylo pro Evropu výrazně přepracováno. Dostalo ale o docela ambiciózní cenovku: 288 900 Kč.
O příchodu Fordu Ka do Evropy se mluví již bezpočet měsíců. Přestože modrý ovál nově neustále vyzdvihuje svou strategii globálních modelů a „Káčko“ již nějaký čas prodává v Jižní Americe či Indii, jeho prodej v Evropě byl dlouho nejistý. Poslední zprávy naznačily, že Starý kontinent opomenut nakonec nebude, přičemž „dostupný“ pětidveřový hatchback bude nabízen pod označením Ka+ ještě letos.
Dnes došlo k oficiálnímu odhalení novinky a dozvídáme se, že za pozdní příchod může výrazné přepracování oproti již nabízeným variantám. Ford prý nechtěl zopakovat chybu spojenou s nedostatečnou kvalitou crossoveru EcoSport. Ten také byl nejprve k dispozici v Brazílii a až následně zamířil do Evropy, Ford ovšem v jeho případě výrazně podcenil rozmařilost místních zákazníků.
Pozadí ale již nechme stranou a místo toho přikročme k samotnému představení nového Fordu Ka+. Ten měří 3 929 milimetrů na délku, 1 695 mm na šířku, 1 524 mm na výšku a 2489 mm v oblasti rozvoru. Podle automobilky na dané ploše bez problémů usadí pětici pasažérů, přičemž do zavazadelníku se vejde 270 litrů (zahrnuta je v tom i 13litrová schránka pod podlahou).
Pod kapotu 1 009 kilogramů vážícího hatchbacku se nastěhoval 1,2litrový čtyřválec Duratec, který byl naladěn na 70 koní a 105 Nm točivého momentu či případě na 85 koní a 112 Nm. V obou případech je standardem pětistupňová manuální převodovka, na kterou jsou napojena přední 15palcová kola (standardem jsou ocelové ráfky) s pneumatikami o rozměru 195/55.
V rámci jízdní dynamiky lze u slabší varianty počítat s 15,3sekundovým zrychlením a maximálkou 159 km/h, silnější model sprint na stovku zvládá za 13,3 s, respektive za 13,9 sekundy u verze Eco. Ta se odlišuje vyšším stálým převodem, má lehce sníženou maximálku na 166 km/h a její průměrná spotřeba má být 4,8 l/100 km. U standardní verze lze počítat se 169 km/h a pěti litry.
Než zamíříme do kabiny, otřeme se v rychlosti o podvozek, který počítá se vzpěrami MacPherson vpředu a semi-nezávislou torzní příčkou vzadu. Právě zde Ford provedl nejvíce změn, načež tu máme unikátní kalibraci pružin a tlumičů, dodatečné přední stabilizátory, přepracovaný přední pomocný rám a úchyty motoru. Jiné naladění má také řízení.
Zlepšeno zároveň mělo být odhlučnění, což mělo zvýšit komfort a kultivovanost. Tím se přitom již dostáváme do interiéru, který může počítat s 21 úložnými schránkami. Mezi ně patří i skrytý prostor na konci přístrojového štítu, který je viditelný pouze při otevřených dveřích řidiče a který je určen pro uschování cenností.
Mimo to Ford dále zmiňuje kapsy předních dveří, jež poberou dvě lahve, litrovou a půllitrovku, a malý deštník. Standardem je u obou motorizací šest airbagů, klimatizace a multimediální systém Sync s hlasovým ovládáním a mobilní konektivitou. Nechybí ani přední okna a zpětná zrcátka v elektrice či asistent rozjezdu do kopce.
V případě volby silnějšího provedení budou moci zákazníci sáhnout také po řadě doplňků, mezi něž patří třeba automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla, kůží obšitý volant nebo zadní parkovací senzory. Tuzemské zastoupení přitom dodává, že na českém trhu bude k mání pouze tento model.
Objednávky startují dnešním dnem, cena 288 900 Kč ovšem nízká zdaleka není. Za nižší sumu lze pořídit i pětidveřovou Fiestu ve výbavě Trend, která je sice o 29 mm nižší, ovšem zároveň o čtyři centimetry delší. Pod kapotou pak nabízí 60 koní, ovšem za 297 990 Kč je již k dispozici 82koňová varianta motoru.
Je otázkou, zda se nový Ford Ka+ v Evropě a zejména na českém trhu prosadí stejným způsobem jako jeho předchůdci. Vše nejspíše bude záviset na individuálním přístupu, zejména k designu. Ten je ale dle nás přitažlivější u zmiňované Fiesty, která tak nejspíše bude nadále hrát prim.
Toto je nový Ford Ka+ pro Evropu, oproti jihoamerické verzi se změnil celkem významně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva