Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans
3.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vzpomínáte si na americký supersport z roku 2005, jeden z nejrychlejších vozů planety? Pokud ne, vzpomeňte. V roce 2016 by se mohl vrátit na scénu.
Právě probíhající pařížský autosalon zatím fandům velmi rychlých kol nepřichystal snad vyjma konceptu Lamborghini Asterion žádné velké překvapení, a tak jsme se rozhodli pátrat po nějakých pozitivních zprávách jinde a vydali se mimo výstavní haly. Překvapivě nás to zavedlo až k modrému oválu. Od toho se v příštích dvou letech čeká další generace Focusu RS, která už piluje formu, aby mohla zamíchat pořadím mezi nejrychlejšími hatchbacky.
Rok 2016 ale podle posledních zpráv bude u Fordu také ve znamení dalšího velkého návratu. Americký časopis Road & Track, který má k přípravovaným fordím výtvorům blíže než my, totiž signalizuje, že se chystá nástupce supersportovního Fordu GT - placky, která se v roce 2005 stala retroodkazem na legendární GT 40. S ním se také automobilce podařilo spolu s Carrolem Shelbym v letech 1966-69 čtyřikrát po sobě zvítězit na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.
Plánované uvedení novinky v roce 2016 by tedy znamenalo padesát let výročí od prvního vítězství, půlstoletí od pokoření Ferrari a takovou šanci by jistě Ford nerad promarnil. Co se týče nástupce Fordu GT, tato představa nás nejen těší, ale také pořádně vzrušuje. Vezměte si, že supersportovní vůz vyrobený v letech 2005 a 2006 ve skromném počtu 4 038 kusů využíval koncepce hliníkového motoru uprostřed a pohonu zadních kol, která roztáčel kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 558 koní s použitím šestistupňového manuálu Ricardo.
Vysoký výkona samosvor spolu s ostatním dávaly 1,5 tuny vážícímu a jen 1,13 metru vysokému sporťáku pozoruhodnou dynamiku i jízdní vlastnosti. Ford GT tak akceleroval na stovku za 3,8 sekundy, stošedesát zvládal za 7,4 sekundy a na 241 km/h se dostal během necelých 17 vteřin. Maximální rychlost pak byla omezena na 330 km/h - zkrátka nářez. V dnešním světě hyprsportovních hybridů typu LaFerrari, 918 Spyder a P1 by možná nebyl tak rychlý, ale rozhodně by k nim byl zajímavou alternativou.
Zprávy hovoří o tom, že by se nemělo jednat o hybrid, správné americké ikoně by to totiž mohlo jedině ublížit. Ale Ford se jistě bude muset nějak popasovat s emisemi tak, aby nemusel platit výpalné. Nicméně se přesto hovoří o použití nějaké formy přeplňovaného osmiválce či vidlicového šestiválce EcoBoost s dvojicí turbodmychadel, který by byl opět uložen za dvojicí sedadel.
Spekuluje se také o vytvoření závodní verze s motorem 3,5 V6 EcoBoost, který má údajně potenciál na výkon přesahující 600 koní. Bez ohledu na to, jsme rádi, že zazněla slova „nový“ a „Ford GT“ pohromadě. Pokud by se automobilka modrého oválu rovněž rozhodla závodit, zbytek světa by mohl buď jásat, nebo dostat pořádný strach. My bychom rozhodně jásali.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.






Ford GT má dostat nástupce. S ohledem na verzi z let 2005 a 2006 se nám vzrušením staví chlupy na celém těle
Zdroj: Road & Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před hodinouNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva