Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi
12.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto) S novým Focusem ST se setkáváme už rok, bohužel si jej zatím nelze koupit. Po premiéře produkční verze se to jistě změní.
Předchozí generace Focusu ST si našla mnoho fandů. Zaujala, hlavně z počátku, neortodoxní oranžovou barvou, našlapaným pětiválcem s na tu dobu špičkovým výkonem 225 koní a úžasně hutným zvukem. A samozřejmě výbornými jízdními vlastnostmi. Mnozí se již tedy nemůžou dočkat, až Ford pustí do světa novou verzi, ale Ford jejich trpělivost docela zkouší. Nový Focus ST byl totiž hlavní hvězdou Fordu už na loňském autosalonu v Paříži, teprve nyní se ale chystá vyjet pod světla ramp ve své sériové podobě a také ve větším počtu. Hatchback, který bude prodávám celosvětově, doprovodí i kombi určené výhradně pro evropský trh.
Finální podoba hot hatche s modrým oválem ve znaku se od dob loňského konceptu v podstatě nezměnila. Zdobí ji agresivní aerodynamická sada, která ST zcela jednoznačně odlišuje od davu civilních sourozenců. Výrazná maska chladiče s výplní v podobě plástve, obklady prahů, křídlo i zadní nárazník s integrovaným difuzorem jsou jasným důkazem, s kým máte tu čest. Dokonce i kombík dostane centrálně vyvedenou koncovku výfuku. Chybět nebudou litá kola v charakteristickém designu, která jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o rozměrech 235/40 R18.
Pod kapotou trůní nový turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o maximální výkonu 250 koní, jehož krouticí moment vrcholí na 360 Nm. Ford tvrdí, že byť je ve srovnání s bývalým pětiválcem významně menší, je výkonnější a současně úspornější. Navíc, stejně jako jednotka původem od Volva, má mít stejně podmanivý zvuk. Uvidíme.
Stejně jako dřív putuje výkon motoru na přední nápravu. Novinkou bohužel je elektrický posilovač řízení, které má variabilní převod. Ford to nikde nezmiňuje, ale lze předpokládat, že změna převodu řízení bude souviset s nastavením ESP. To lze buď úplně vypnout, nebo přepnout do některého ze tří režimů lišících se mírou zásahů do řízení. ESP ale není jediný asistenční systém, pomáhají mu systém vektorování točivého momentu, systém potlačující nedotáčivý smyk a konečně systém kompenzující tzv. torque steer, tedy jev, kdy prudké přidání plynu způsobí natočení volantu. Zajímavý je zvláště první z nich. Pokud by byla založen na aktivně ovládaném diferenciálu, mohl by znamenat velký přínos ke schopnosti vozu zatáčet pod plynem, bohužel se domníváme, že se bude jednat o ekvivalent systému e-XDS od VW, kde hrají hlavní úlohu brzdy. Na podrobnější popis si ještě musíme chvíli počkat.
Kdo jednou zkusil sedačky Recaro ve staré verzi, nikdy na ně nezapomněl. A ani v případě nové generace nebude muset, i zde jsou spolu se sportovním volantem dominantou interiéru. Jakmile se našemu výsadku v německém vnitrozemí podaří ukořistit živé fotografie nejen sedadel, ale obou verzi nového Focusu ST, v co nejkratším termínu je vystavíme na našich stránkách. Do té chvíle si můžete zkusit projít další frankfurtské novinky v našem velkém speciálu.
Nový Ford Focus ST pro rok 2012 ve své sériové podobě
Nový Focus ST naživo ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva