Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus RS Mk III: nové RS dostane elektronicky řízený aktivní diferenciál
12.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucí Focus RS má podle nejnovější informací dostat přeplňovaný čtyřválec připravovaného „globálního Mustangu” a nový aktivní diferenciál.
Scénářů možných podob vývoje třetí generace Fordu Focus RS je bezpočet. V jednu chvíli se mluvilo o tom, že se jedna z nejlepších předokolek na světě změní v hybridní čtyřkolku, pak dokonce, že možná ani nebude. Tyto fámy byly později vyvráceny a k tomu se navíc začaly upřesňovat informace o pohonu. Podle vícero zdrojů to měl být dále vyladěný dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem, který v novém Focusu ST dává 250 koní, poslední zprávy ovšem krystalizují do poněkud jiné podoby.
Britští kolegové pracující pod hlavičkou webu Pistonheads získali informace, podle níž se ve voze již neobjeví klasický mechanický samosvorný diferenciál Quaife, ale něco komplikovanějšího. Příští Focus RS by měl dostat elektronicky řízený diferenciál se schopností přenášet mezi jednotlivými koly v závislosti na podmínkách přesně definované síly, tedy podobnou techniku, které se objevila i v konceptu budoucího Volkswagenu Golf GTI sedmé generace.
Ford z pochopitelných důvodů mlčí, tyto informace ovšem byly vyvozeny z rozhovoru s Lenem Urwinem, ředitelem evropské sportovní divize Team RS odpovědným za pohonné systémy. „Můžete tam dát mechanický diferenciál, jako jsme to udělali v případě předchozího Focusu RS, pokud ale chcete optimalizovat trakci za všech situacích, krokem vpřed je elektronicky řízený diferenciál,“ tvrdí Urwin. Podle něj zvládala rozvodovka a zavěšení předchozího modelu přenášet 305 koní 2,5litrového přeplňovaného pětiválce na přední nápravu se ctí, ale auto přesto trpělo přenosem výkonu do řízení a systém „nebyl programovatelný“.
Len Urwin dále tvrdí, že nastavení vozu s „pasivním“ samosvorem je vždycky pouze kompromisní, kdežto aktivní diferenciál může různé rozpory v požadavcích konstruktérů na chování auta odstranit. Jeho zkušenosti jsou přitom už i praktické. Urwin se ve Švédsku zúčastnil testování prototypu vybaveného diferenciálem nazvaným Twinster britské společnosti GKN, která dodává aktivní rozvodovky M-Diff také pro sportovní divizi M GmbH automobilky BMW. Dojmy jsou veskrze pozitivní: „Funguje lépe, než jsem očekával. Je na seznamu,“ řekl.
Pohon všech kol je také ve hře, ale jeho použití momentálně brání jedna důležitá skutečnost. Všechny čtyřkolky v běžných osobních Fordech dnes vychází z modelů s pohonem přední nápravy, akorát jsou doplněné mezinápravovou spojkou Haldex. „Jde o přirozeně nedotáčivou techniku,“ říká Urwin a dodává, „potřebovali bychom udělat něco, co by řízení učinilo zábavnějším.“ Překáží mu také vyšší hmotnost, ačkoli jsou z hlediska trakce na tom pořád lépe než LSD nebo e-LSD.
Zvláštní kapitolou je také motor. Radical SR3 SL je důkazem, že vyhnat výkon dvoulitrového Ecoboostu z Focusu ST na 300 koní není problém. K dalšímu navýšení výkonu až na předpokládaných 350 koní je ovšem nutné větší turbodmychadlo, ale to by způsobilo značné problémy. „Pokud je turbo příliš velké, ztrácíte sílu v nízkých otáčkách a přijdete také o odezvu na plyn,“ podotýká logicky Urwin. Řešením by podle jistých náznaků mohl být nový 2,3litrový čtyřválec Ecoboost vyvíjený pro nový, globální Ford Mustang.
Naopak téměř stoprocentní jistotou je, že se příští Focus RS objeví pouze s pětidveřovou karoserií, protože je evidentní, že Ford na třídveřovém modelu nepracuje.
Čtyřválec 2,3 Ecoboost by měl mít 350 koní, na třídvéřovou karoserii ale není radno sázet - Ford s ní evidentně nepočítá
Zdroj: Pistonheads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1.1.2025 - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus