Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi

Krátce po odhalení faceliftovaného Focusu už se šíří zprávy o podobě ostrého RS. Charismatický pětiválec nahradí o válec chudším, byť silnějším motorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi

25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Krátce po odhalení faceliftovaného Focusu už se šíří zprávy o podobě ostrého RS. Charismatický pětiválec nahradí o válec chudším, byť silnějším motorem.

Jeden z vůbec nejzajímavějších hot-hatchů posledních let se nakonec opravdu dočká pokračování, ke kterému má podle nejčerstvějších novinek zveřejněných s faceliftem dojít už v příštím roce. Spekulace, zda před ním náhodou nedostane přednost Fiesta RS tedy výrazně mění formu a dále se už musíme ptát jen na to, zda mohou vzniknout oba. Pokud by byly v nabídce bok po boku, pak by fandové rychlých a emotivních aut mohli jedině tleskat. Ale nepředbíhejme.

Pod přední kapotu kvůli emisím a „méně výraznému“ kamarádství s Volvem zůstane pětiválci vstup zapovězen, ale výkon půjde podle tradice samozřejmě nahoru. Hovoří se o použití 2,3litrového čtyřválce EcoBoost, který pohání například nový Mustang. U Focusu RS však musí podstoupit úpravy pro extrémnější zacházení a zajímavější jízdní zážitky, proto se dá očekávat minimálně posílení z dosavadních 309 koní na hodnotu kolem 334 koní. Druhá generace měla objem 2,5 litru, velké turbo, výkon 305 koní a velice charakteristický zábavný zvuk (podpořený technologií Sound Symposer), kterým dokázala s pomocí okapových rour vylomených směrem k obloze rozbrečet děti u silnice i slabšího bratra v podobě Focusu ST.

Doufejme, že nedojde ve jménu downsizingu k zásadnímu převratu, i když v hloubi duše víme, že čtyřválcové turbo takové charisma mít prostě nemůže. Na pětiválec by mohlo ztrácet v hodnotě točivého momentu, neboť Mustang má s EcoBoostem maximálně 406 Nm a předchozí Focus RS dosahoval na 440 Nm. Minulé vydání díky tomu umělo zrychlit na stovku za 5,9 sekundy, hrábnout si často ještě na trojku a dopracovat se až k 263 km/h. Novinka by tedy teoreticky měla zvládat tyto disciplíny za nějakých 5,5 sekundy a maximálku 270 km/h.

Hlasitě se hovoří o karoserii hatchback s pěticí dveří i o zachování pohonu předních kol pro dosažení nižší hmotnosti. Kvůli tahání za volant byl Focus dříve obdařen zavěšením Revo Knuckle, třebaže za přední kola řidiče stále tahal. Ale zábavný byl a zajímavější než některé moderní sterilní hatchbacky s elektrickým posilovačem a gumovou zpětnou vazbou také. Co se dalšího dějství Rallye Sportu týče, věříme v samosvorný diferenciál (zřejmě elektronicky řízený), sportovně laděný podvozek a samozřejmě i výkonné brzdy.


Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi - 1 - Ford Focus RS 2015 spy 01Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi - 2 - Ford Focus RS 2015 spy 02Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi - 3 - Ford Focus RS 2015 spy 03Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi - 4 - Ford Focus RS 2015 spy 04Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi - 5 - Ford Focus RS 2015 spy 05
Testovací mula Focusu RS už pilně najíždí kilometry, zdá se, že bude opět vypadat nazlobeně

Zdroj: AMS.se, Worldcarfans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.