Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus RS 2015: nové RS oficiálně potvrzeno, dočkáme se ho do dvou let
4.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modrý ovál rozjel vývoj třetí generace Focusu RS, ve hře je však také ostrá verze Mondea Coupé zacíleného na Volkswagen CC.
Druhý největší automobilový koncern ve Spojených státech se až dosud koncentroval na realizaci své strategie „One Ford“, který přinesl zákazníkům v USA menší, mainstreamové modely Fiesta a Focus a v příštích letech nabídne americké masové vozy Mustang a crossover Edge v Evropě.
Pokud jde o úspěšnost restrukturalizačního projektu, dearbornská centrála může být s výsledky na domácí půdě spokojena, poptávka stoupá, v EU však Ford kvůli masivním změnám ve výrobě a dlouhodobě padajícím prodejům pokulhává na obě nohy. Přesto se vedení rozhodlo podpořit své evropské zastoupení a dalo zelenou vývoji třetí generaci Focusu RS.
Tomuto tématu jsme věnovali již několikrát, informace o přípravě vývoje a výroby však dosud oficiální nikdy nebyly. Jisté bylo pouze to, že Ford opustil duchovní otec předchozích dvou nejostřejších Focusů Jost Capito, který zamířil do Volkswagenu rozvíjet jeho sportovní program. Jak se nyní zdá, i bez něj si modrý ovál nemůže dovolit neinvestovat do vozu, který může značce přidat na lesku napříč kontinenty.
„Dalším logickým krokem po globálních produktech budou více vyhraněné, specializované modely, vyráběné v omezených počtech. Plánování by nemělo být pouze o mainstreamu, ale musíme se zabývat také okrajovými segmenty,“ řekl pro britský Autocar v souvislosti s Focusem RS Barb Samardzich, viceprezident produktového vývoje evropského Fordu. Vůz jasně formulovanou odpovědí sice nepotvrdil, nicméně na otázku, jestli jde o RS, poměrně srozumitelně naznačil: „Podívejte se na ten prostor. Je zde spousta místa pro výkonné modely ve všech segmentech.“ Podle Autocaru byly další zdroje poněkud vstřícnější a rovnou přiznaly, že vývojové práce již probíhají.
Technika auta je tak trochu už známá a pouze můžeme potvrdit to, co se šeptá. Ford Focus RS dostane na ve srovnání s předchozí generací menší přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru, naladěný na přibližně 330 až 340 koní. Identická pohonná jednotka se kromě jiného objeví také v novém Mustangu, takže jeho přibližné parametry bychom mohli znát již někdy v roce 2014.
Informátoři dále hlásí, že RS dostane přepracovanou verzi předního zavěšení Revoknuckle s upravenými těhlicemi, které byste v aktuálním Focusu ST hledali marně. Podle techniků stačilo k potlačení přenosu sil do řízení při změně výkonového zatížení použít elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu, to se však u Focusu RS nestane. Dostane plnohodnotné aktivní LSD, a tudíž i vylepšené přední závěsy.
Pokud jste dříve zaregistrovali chystanou přestavbu nejvýkonnějšího Focusu na hybrid a příliš se vám to nelíbilo, můžete si sednout. Podle posledních správ bylo od tohoto konceptu upuštěno z důvodu příliš vysokých nákladů na vývoj a zároveň z důvodu nežádoucích nálad, které tato kontroverzní myšlenka vyvolávala.
Uvažovalo se rovněž nad použitím pohonu všech kol z crossoveru Kuga, postaveném na modifikované platformě Focusu, ale také tento nápad byl shledán nevhodným kvůli hrozbě nepříjemného zvýšení hmotnosti, ceny a složitosti auta. Příští zájemci o model RS by si měli zvyknout na fakt, že s jinou než pětidveřovou karoserií auto k mání nebude, jelikož třídveřový hatchback se jevil jako nerentabilní a nový Focus už se v tomto provedení vůbec nevyrábí. Co kombi? Údajně je nepravděpodobné, ale možné.
Britský Autocar dále naznačuje, že ve Fordu se hlasitě přemýšlí o možnosti postavit také další typové řady s písmeny RS na zádi. Ve hře bylo Mondeo Coupé (pravděpodobně s čtyřdveřovou karoserií proti VW CC) a Fiesta, evropská krize však zatím tyto stroje zmrazila na neurčito. Menší verzi chybí prodejní potenciál, konkurent atraktivnějšího Passatu však možný je, čeká se jenom, jestli bude jeho vývoj schválen.
Tip: Pokud se chcete podívat na další počítačové rendery možné podoby příštího Fordu Focus RS (2015) prohlédněte si galerii na webu Autocaru.
Předchozí generace Focusu RS si udržela dobré jméno, ta další se jistě nebude snažit o nic jiného. Jak moc úspěšně, to teprve uvidíme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus