Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi
5.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ford pokračuje ve zvláštní strategii. U dnešního Focusu okleštil nabídku, a tak i zvýšil jeho základní cenu.
V devadesátých letech minulého století i na počátku nového milénia platil modrý ovál na českém trhu za jednoho z největších importérů. Častokrát dokonce i vzal prvenství Volkswagenu. O této slávě si však Ford dnes může nechat pouze zdát, což souvisí hlavně se změnou globální strategie. Na jejím základě se totiž Evropa dostala na chvost priorit - nové, respektive dnes již tři roky staré Mondeo si totiž kromě Spojených států klidně koupíte i v Chile, Starý kontinent však má nadále smůlu.
Automobilka navíc momentálně přichází s dalším krokem, který bychom mohli přirovnat k pověstnému hřebíčku do rakve. Pokud totiž nepočítáme skladové vozy, pak nabídka Fordu Focus řádně prořídla. Sáhnout v ní totiž můžete pouze po modelech osazených motory 1,0 EcoBoost, 1,6 EcoBoost nebo 1,6 Duratorq TDCi. Ty lze navíc spojit pouze s pětistupňovou nebo šestistupňovou manuální převodovkou.
Padáka tedy dostal atmosférický benzinový motor 1,6 Duratec, stejně jako v nabídce již nezavadíte o automat PowerShift. Jelikož navíc tato převodovka byla jedinou volbou pro dvoulitrový diesel Duratorq TDCi, je logické, že v ceníku chybí i tato pohonná jednotka. Přičemž s ohledem na stávající downsizingový trend se do nabídky má navrátit pouze jeden motor, a atmosféra to rozhodně nebude.
Tím pádem se navýšila minimální částka, za kterou si Ford Focus můžete pořídit. Zatímco totiž za verzi osazenou atmosférickou Jedna-šestkou o výkonu 85 koní, pětistupňovým manuálem a výbavou Trend jste v minulosti dali 309 990 Kč, nově musíte za provedení 1,0 EcoBoost naladěné na 100 koní zaplatit o 30 tisíc korun více. Převodovka a výbava se přitom nemění.
Tato nabídka zůstane platná do podzimu, kdy dorazí faceliftovaný model. Ten pak přinese další snižování objemu, 1,6litrovou přeplňovanou jednotku totiž nahradí nový 1,5litrový EcoBoost produkující 150 a 180 koní. Doplnit jej má diesel stejného objemu, u kterého se dočkáme 95, 105 a 120 koní, vrcholem nabídky pak bude nový motor 2,0 TDCi naladěný na 150 koní.





































Ford Focus Kombi jsme ještě před dvěma roky mohli otestovat s dvoulitrovým dieselem a automatem. Tento motor i převodovka však dnes v ceníku chybí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 47 minutamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 2 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 3 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis