Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2018: nová generace slibuje návrat ke kořenům, prý bude řidičštější
13.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Klíčový model modrého oválu zůstane u platformy Global C, modifikuje však její klíčové části. Kromě základu bude i verze Active se zvýšeným podvozkem.
Evropské prodeje třetí generace Fordu Focus rozhodně nemůžeme označit za něco extra, ostatně jako samotný vůz. Ve srovnání s předchůdci je spíše stínem své slávy, čehož si všimli i zákazníci. Zatímco v roce 2001 bylo v Evropě prodáno přes 543 tisíc kusů, předloni to již bylo pouze 232 160 aut. K sečtení loňských registrací ještě nedošlo, nicméně stav k 30. listopadu byl o poznání nižší než o rok předtím. Ford má tedy co dělat, aby si u klíčového modelu napravil reputaci také něčím jiným než většími prodeji v Číně, což je to jediné, co celkový odbyt tohoto modelu drží na vysoké úrovni.
Čtvrtá generace by měla být ukuchtěna dle stejného receptu jako ta předchozí, tedy na základě strategie One Ford. Počítat tedy můžeme s globálním nasazením, značka však chystá jednu základní změnu - při vývoji novinky totiž bude brát zřetel hlavně na požadavky evropských zákazníků. I proto byl ostatně jako šéf projektu jmenován Darren Palmer, který je již podepsán pod novou generací Fordu Fiesta a má na svědomí i přepracování modelu Ka+.
Pod taktovkou britského šéfinženýra by se nový Focus měl vrátit ke svým kořenům, mezi kterými najdeme hlavně výjimečné jízdní vlastnosti. Čtvrtá generace sice zůstane u platformy Global C, kterou disponovalo předchozí provedení, modifikováno ale bude řízení, geometrie přední nápravy a dočkat se máme i tužších úchytů zadní nápravy. Kromě toho Ford využije u konstrukce větší podíl vysokopevnostní oceli, což přinese redukci hmotnosti.
Kromě zlepšení jízdních kvalit se automobilka hodlá zaměřit také na komfort i nárůst prostoru pro zadní cestující. Z toho důvodu bude prodloužen rozvor mezi nápravami. Uvnitř pak máme očekávat stejnou architekturu jako v případě zmiňovaného Fordu Fiesta, přičemž standardem u nejnižších úrovní výbavy bude osmipalcový displej. Vyšší stupně ale mají počítat s ještě větší obrazovkou.
Menší model ovšem nebude stát inspirací jen uvnitř, dále se totiž Ford nechá ovlivnit členitostí nabídky. Již u základu tedy můžeme očekávat posun směrem k prémiovosti, dále tu bude sportovně zaměřená varianta ST-Line a luxusní verze Vignale. Chybět nebude ani provedení Active, které dostane zvýšený podvozek i specifický bodykit zahrnující ochranné plastové lemy.
Vůči Fordu Fiesta se ovšem dočkáme jednoho podstatného rozdílu, a sice příchodu pohonu všech kol. Vyhrazen ovšem bude pouze určitým jednotkám, pravděpodobně dvoulitrovému turbodieselu. Kromě toho ovšem přijde také 1,5litrová jednotka TDCi naladěná na 85 či 120 koní, očekávat lze také přeplňovaný litrový tříválec disponující 100, 125 nebo 140 koňmi.
Základní modely má pohánět atmosférický litrový tříválec s 85 koňmi, na vrchol pro změnu vystoupají elektrifikované varianty. Kromě plug-in hybridu se počítá také s ryzím elektromobilem, nicméně tato provedení nejspíše nebudou k dispozici hned od spuštění prodejů.




Nová generace Fordu Focus se již ukázala na neoficiálních ilustracích...
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva