Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2018: nová generace se rýsuje, dorazí i jako allroad či kupé
7.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka plánuje rovněž snížení hmotnosti, to však nebude až tak enormní. Pod kapotou máme čekat zejména tříválce, bude ale i pohon 4x4.
Modrý ovál v současné době boduje s novým Fordem Focus RS, který se zdá být nadmíru atraktivní. I když do prodeje půjde až na počátku příštího roku (jak fordí...), vývojové oddělení je s ním prakticky hotovo. Ruce do klína však nesložilo, místo toho se již zabývá zcela novou generací standardního Focusu. Ten má být představen někdy v roce 2017, přičemž do prodeje zamíří o rok později. Tedy alespoň v některých verzích.
Zatímco stávající provedení je k mání jako pětidveřový hatchback a kombi či případně jako čtyřdveřový sedan, novinka by měla pokrýt daleko širší okruh motoristů. Důvodem je ten fakt, že půjde o globální vůz, který chce výrazně zabodovat také v Americe. Očekávat tedy máme nejen třídvířko, ale vůbec poprvé v historii modelu také dvoudveřové kupé. To chce konkurovat třeba podobně střiženým japonským modelům či VW Scirocco.
Německá automobilka je přitom modrému oválu očividně velkým trnem v oku, neboť Ford hodlá pokrýt prakticky celé portfolio Volkswagenu. Systém pohonu všech kol, který byl vyvinut pro výše zmíněný Focus RS, se tedy nastěhuje i pod kapotu základních modelů. Mimo to pak dorazí i verze X-Road, která se hodlá postavit třeba takové Škodě Octavia Scout nebo Golfu Alltrack.
V plánu je také příchod plug-in hybridní verze, která má spřáhnout tříválcový spalovací agregát s elektromotorem a jež chce konkurovat kromě Golfu GTE také Toyotě Prius. Očekává se ovšem také opětovný příchod ryze elektrického provedení, přičemž oba tyto modely dostanou do vínku mnohem větší baterie, které jim umožní delší „bezemisní“ dojezd.
Všechny tyto verze budou, stejně jako třeba příští Kuga a další kompakty, postaveny na nové modulární platformě, se kterou je spojena redukce hmotnosti. Momentálně se ovšem hovoří jen o nějakých 50 kilogramech, což není zrovna enormní cifra, zvláště ne v porovnání s konkurenčním Opelem Astra, který by měl srazit až třikrát více kil.
Na soudy je ale ještě příliš brzdy, přeci jen slavnostní premiéra není zrovna za rohem. Je tedy dost možné, že Ford se nakonec bude snažit o vylepšení reputace, která v této oblasti v poslední době není zrovna příkladná a danou hmotnost srazí o daleko větší porci. Vývojářům ale pod ruku nevidíme, proto nebudeme dále spekulovat.
Místo toho se podíváme na design, který by zejména v přední části měl projít pouze evoluční změnou. Ford si chce totiž masku, která připomíná modely Astonu Martin, piplat zhruba stejným způsobem jako třeba Audi. Otázkou jsou pak třeba světlomety, v době příchodu novinky na trh by ale takové diody měly být již standardem.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde lze očekávat hlavně tříválcové motory. Kromě již známého litrového agregátu EcoBoost je ve vývoji také 1,5litrová pohonná jednotka se třemi válci (dnes má čtyři), chybět ale samozřejmě nebudou také čtyřválce. Ty ovšem budou určeny zejména sportovním verzím typu ST a RS. Tím nám ale dostupné informace končí.






Nová generace Fordu Focus má být k mání také jako dvoudveřové kupé, vůbec poprvé v historii tohoto modelu (tedy pokud nepočítáme Focus CC)
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321