Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2017: nová generace prý vsadí na design, chce vypadat jako kupé
13.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál začal mluvit o svém stěžejním modelu, pro který je inspirací i nový Mustang. Objemné motory však v jeho případě očekávat nemáme.
Již podruhé krátce za sebou zde máme zmínku o nové generaci modelu, přestože daná automobilka teprve minulý týden na autosalonu v Ženevě představila facelift té stávající. Zatímco ovšem modernizace Volkswagenu Scirocco byla umírněná, modrý ovál provedl na Fordu Focus celou řadu změn. Jakékoliv komentáře o voze, který toto provedení nahradí, se tak zdají nejen předčasné, ale dokonce nemístné. Na druhou stranu, pro automobilku jde o zásadní model, který by jí mohl vrátit zpátky titul nejlepšího řidičského hatchbacku a třeba i nejprodávanějšího modelu Evropy.
Brzkým zmínkám se tedy nemůžeme divit, zarážející je ovšem jejich obsah. Místo aby totiž Ford mluvil o mechanických změnách, které by do řízení navrátily preciznost a zapojení do hry, soustředí se na vzhled. „Design je pro nás kritický. Majitelé totiž koupi (stávající generace) odůvodňují racionálními důvody, jen malé procento se ovšem k uzavření smlouvy rozhodne na základě emocí,“ osvětluje důvod Raj Nair, viceprezident globálního produktového oddělení.
Na jednu stranu je tedy pochopitelné, že Ford nechce nic ponechat náhodě, otázkou ovšem je, jakým směrem se stylizace vyvine. I nadále by totiž měla být zachována silueta fastbacku, zároveň však Ford touží po větším přiblížení ke kupé. Především pro Ameriku pak vznikne sedan, zatímco Evropané se mohou těšit na kombík. V rámci strategie One Ford se navíc tyto verze mohou lišit pouze v detailech, nikoliv v celkovém provedení.
Na designéry tedy rozhodně nečeká snadný úkol, přičemž podle zdrojů ze zákulisí bude jednou z hlavních inspirací nový Ford Mustang. Jak totiž Nair uvedl, poslední verze legendárního pony caru „ctí minulost, je moderní a navíc v souladu s naším designovým jazykem.“ Obdobně by pak měl být profilován i Focus, přičemž „sladění všech tří elementů je nesmírně náročné“.
Uvidíme tedy, s čím se modrý ovál vytasí, spíše než na zmíněný design jsme ovšem zvědavi na techniku. V tomto případě ovšem již mnoho informací nemáme k dispozici. I když s ohledem na uvedení modelu v roce 2017, díky němuž si můžeme udělat snadnou představu o konci životního cyklu, se dá vytušit obsah motorového prostoru.
Tím samozřejmě narážíme na příchod nových emisních limitů, které začnou platit v roce 2022 a kterým se každá značka bojující na evropském trhu bude více než podřizovat. Očekávat tak můžeme maximálně čtyřválce s dvoulitrovým objemem, hlavní důraz ale Ford dozajista bude klást na tříválcovou rodinu EcoBoost.
S tím by mohlo být spojené snižování hmotnosti. Na rozdíl třeba od takového Volkswagenu však nemáme od modrého oválu mnoho zmínek o implementaci exotických materiálů, jako jsou třeba karbonová vlákna. Dá se tedy předpokládat, že hlavním stavebním kamenem bude odlehčená ocel, se kterou dorazí i hliník.
To je ale pro dnešek vše, bližší informace by mohly vyplavat na povrch v následujících měsících. V příštím roce pak můžeme očekávat snímky prvních zakamuflovaných exemplářů, po kterých by se mohl ukázat koncept. Jsme přitom zvědavi, zda se alespoň trochu bude podobat neoficiálním ilustracím, které přikládáme.
Budoucí Ford Focus se má více podobat kupátku. Otázkou je, zda tato stylizace bude natolik okatá, jak ukazují neoficiální ilustrace
Zdroj: Edmunds, Ilustrace: Natapong Puangpinyo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch