Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2015: facelift má konečně své ceny, základ nepodražil ani trochu
11.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za motor 1,6 Ti-VCT v kombinaci s novou čelní maskou dáte v Německu opět 452 500 Kč. I u nás tak lze očekávat zachování dosavadních cen.
Modrý ovál se nám konečně snaží dokázat, že mu evropské trhy nejsou tak zcela ukradené, když před pár dny konečně zveřejnul první ceny ne až tak nového Mondea. Ty jsou ovšem patřičně sebevědomé, což u pár let staré techniky vzbuzuje rozpaky. V případě faceliftovaného Fordu Focus se automobilka s rychlostí uvedení na trh také nepřetrhla, s cenami se ale drží u země, přestože technika vozu je částečně nová.
Než se ovšem dostaneme právě k té, začneme s představením základní verze osazené atmosférickou jedna-šestkou Ti-VCT. Za jejích 85 koní, výbavu Ambiente a pětistupňový manuál dáte na německém trhu 16 450 Eur (cca 452 500 Kč), tedy naprosto stejně jako před faceliftem. U nás se dnes dosavadní Focus prodává s výbavami Trend a Titanium a jako Trend v kombinaci se stejným motorem startuje na sumě 309 990 Kč. Pokud by český Ford s faceliftem nezdražil ani přesto, že dnes údajně jen doprodává skladové vozy, pak lze u faceliftovaného základu počítat s touto cifrou. Ale zpátky do Německa.
S výbavou Ambiente je tam možné sáhnout také po litrovém tříválci EcoBoost, přičemž verze naladěná na 100 koní stojí 17 660 Eur (486 000 Kč), tedy o 110 EUR (3 tisíce Kč) více než dříve. O poznání větší rozdíl však již panuje u základní dieselové jedna-šestky produkující 95 koní. Ta byla dříve k mání od 19 350 Eur (532 500 Kč), nově však platíte 20 800 Eur (572 000 Kč), tedy o čtyřicet tisíc více. Pokud bychom přitom chtěli odvodit pravděpodobnou českou cenu, pak budeme hovořit zhruba o částce 428 900 Kč, za které je nyní k mání kombi.
Jde přitom o nejvýraznější rozdíl, ten nejmenší naopak hledejme u výbavy Trend, kde litrový EcoBoost podražil o pouhých 40 EUR (1 100 Kč). Řeč přitom není jen o verzi s výkonem 100 koní, ale také o silnějším 125koňovém provedení.
Abychom ovšem nezůstali jen u starších pohonných jednotek, podívejme se také na ty nové. Jak u benzinů, tak u dieselů jde vždy o 1,5litrové provedení, které nahrazuje předchozí jedna-šestky. EcoBoost přitom nabízí 150 koní minimálně za 23 110 EUR (636 000 Kč), což opětovně představuje navýšení jen o 1 100 Kč. Jde však o výbavu Business, která na českém trhu chybí.
Pro naši lepší orientaci tak poslouží úroveň Titanium, která je v Německu v případě Focusu 1,5 EcoBoost k dispozici za 25 210 Eur (693 500 Kč). Nárůst je tak přibližně třicetitisícový, přičemž česká cena by mohla odstartovat lehce pod půl milionem korun. Nová dieselová jedna-pětka však bude levnější, v Německu totiž podražila o 12 tisíc Kč. V ČR tak za 95 koní zřejmě dáte 400 000 korun.
Blíže se na německé ceny můžete podívat v následujícím přehledu, ty české budou startovat zhruba o 150 000 Kč níže než oficiální přepočet. Za kombík byste pak měli připlácet i nadále 20 tisíc korun, sedan by s ohledem na malý zájem tuzemských kupujících nemusel dorazit vůbec. Odlišných názvů se pak dočkáme i u některých stupňů výbavy.
Ceny Fordu Focus 2015 na německém trhu
1.6 Ti-CVT, 85 koní, Ambiente - 16 450 Eur
1.0 Ecoboost, 100 koní, Ambiente - 17 660 Eur
1.0 Ecoboost, 100 koní, Trend - 19 910 Eur
1.0 Ecoboost, 125 koní, Trend - 20 560 Eur
1.5 Ecoboost, 150 koní, Business - 23 110 Eur
1.5 Ecoboost, 150 koní, Business Aut. - 24 860 Eur
1.5 Ecoboost, 182 koní, Titanium - 25 210 Eur
1.5 Ecoboost, 182 koní, Titanium Aut. - 26 960 Eur
1.6 Ti-CVT Flexifuel, 117 koní, Trend - 22 810 Eur
1.6 TDCi, 95 koní, Ambiente - 20 800 Eur
1.5 TDCi, 95 koní, Trend - 21 560 Eur
1.5 TDCi, 105 koní, Trend Econetic - 22 560 Eur
1.6 TDCi, 115 koní, Trend - 22 450 Eur
1.5 TDCi, 120 koní, Trend - 22 810 Eur
1.5 TDCi, 120 koní, Trend Powershift - 24 560 Eur
2.0 TDCi, 150 koní, Business - 25 710 Eur
2.0 TDCi, 150 koní, Business Powershift - 27 460 Eur































































Faceliftovaný Ford Focus se na německém trhu začne prodávat v září, na tom českém snad nebude mít velké zpoždění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 07:47 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins