Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund

Novinka modrého oválu se pyšní vyšším výkonem, stovku tak zdolá za 6,7 sekundy. Navíc má větší brzdy, snížený podvozek či polokožená sedadla Recaro.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund

29.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka modrého oválu se pyšní vyšším výkonem, stovku tak zdolá za 6,7 sekundy. Navíc má větší brzdy, snížený podvozek či polokožená sedadla Recaro.

O příchodu Fordu Fiesta RS se mluví již hezky dlouho. Modrý ovál ovšem před pár týdny kategoricky popřel, že by takový model chystal. Možná o to větším překvapením je nová Fiesta ST200, tedy poladěná varianta již delší dobu prodávaného malého hot hatche. Výkon ve srovnání se standardem narostl o 18 koní a točivý moment o 50 Nm, načež 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost nově produkuje 200 koní a 290 Nm.

Značka zatím nezmínila, jakým způsobem bylo desetiprocentního navýšení výkonu a dvacetiprocentního navýšení točivého momentu dosaženo. Nicméně dodává, že díky funkci overboost je možné na 15 sekund počítat s 215 koňmi a 320 Nm. S tímto výkonem pak vůz pokoří zrychlení z klidu na stovku za 6,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než standardní verze. Zároveň se přitom rozjede až na 230 km/h, tedy o 10 km/h více.

Kromě navýšení výkonu došlo dále ke zkrácení stálého převodu z 3,82 na 4,06, vyjma akcelerace na stovku tak došlo k vylepšení pružného zrychlení. A vůz má být také řidičsky atraktivnější. O to se stará také tužší a o 15 milimetrů snížený podvozek či ostřejší řízení. Zároveň dorazilo také vylepšené vektorování točivého momentu, stabilizační kontrola se třemi režimy nebo přepracovaná zadní příčka.

Dále se Fiesta ST200 může pochlubit účinnějším brzdným systémem, přičemž vzadu nechybí mohutnější kotouče. Tím jsou mechanické změny u konce, dále se tak můžeme věnovat poladěnému vizuálu. V tomto ohledu však lze zmínit 17palcová černá kola, červeně lakované třmeny brzd a exkluzivní barvu karoserie Storm Grey. Dovnitř se pak nastěhovala polokožená sedadla Recaro s kontrastními stříbrnými švy.

Ve finále tu máme ještě dekorativní ozdobné lišty dveřních prahů nebo zdobení bezpečnostních pásů, tím je ale proměna u konce. Do prodeje Fiesta ST200 zamíří v červnu, první vozy by pak k zákazníkům měli dorazit na konci léta. Cena ale zatím zveřejněna nebyla a příliš nepočítáme ani s tím, že bychom se jí dozvěděli na výstavišti Palexpo.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 1 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 01Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 2 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 02Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 3 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 03Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 4 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 04Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 5 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 05Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 6 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 06Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 7 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 07Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 8 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 08Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 9 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 09Ford Fiesta ST200: poloviční RS dostalo 215 koní, ale jen na patnáct sekund - 10 - Ford Fiesta ST200 2016 prvni sada 10
Fiesta ST200 se pyšní výkonem až 215 koní, mimo to modrý ovál zapracoval také na podvozku, vzhledu či výbavě

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.