Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta ST 2012: sériová verze je na světě
5.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Necelý půlrok po představení konceptu ostré Fiesty je tu Ford s její sériovou verzí. Překvapení ale nepřináší v žádném směru.
Na loňském frankfurtském se Ford vytasil s konceptem Fiesty ST. Od pohledu bylo jasné, že slovo „koncept” je v tomto případě trochu přehnané a cestou do sériové výroby se vůz jen těžko zásadně změní - ať už po vzhledové, nebo technické stránce. Produkční verzi automobilka odhalila dnes a ta se k velkému překvapení od konceptu skutečně prakticky neliší.
Při pohledu na přiložené fotky se nezdá, že by nové eSTéčko prošlo od září jakoukoli významnou změnou. Stejné jsou voštinové výplně přívodů chladícího vzduchu i upravený nárazník na přídi, stejná jsou snad i kola a vnější prahové nástavce. A záď? Rovněž na té je všechno stejné, včetně tvarování spodní části a koncovek výfuku. Zkrátka 1:1.
Poprvé ovšem můžeme nahlédnout do interiéru, který byl u studie zcela skryt před zraky zvědavců. Jeho nejcharakterističtějším specifickým prvkem jsou sportovní sedadla značky Recaro, jinak nabízí jen vcelku typické odlišnosti - jiný volant, hlavici řadící páky, nášlapy pedálů a lehce upravené „barvené schéma” palubní a přístrojové desky.
Po technické stránce přináší produkční verze podobný počet novinek - pod kapotou najdeme přeplňovaný benzinový motor 1,6 EcoBoost o výkonu 132 kW (180 koní). Alespoň dynamické parametry jsou nové, i když zcela nám je Ford nepoznat nedovolil. Víme jen, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund a dosáhne rychlosti přes 218 km/h. Také spotřebu známe jen v náznacích - v kombinací má být o 20 procent menší než u ST předchozí generace, tedy něco kolem 5,9 litru benzinu na 100 km. Na papíře, samozřejmě.
Dále víme už jen tolik, že přitvrzený sportovní podvozek je proti standardnímu provedení Fiesty snížen o 15 mm a také fakt, že na začátek prodejů si ještě pěkně počkáme. Vlastně nejmenší ST se objeví v showroomech až začátkem roku 2013.
Cenu můžeme jen hádat, sázka na cifru kolem půl milionu Kč ale asi nebude marná.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012









Sériová Fiesta ST živě v Ženevě
Sériová podoba Fiesty ST se od té koncepční neliší prakticky vůbec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před hodinouUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 3 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 4 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 6 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.