Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi
7.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vypadá to, že se něco děje. Ford sice tápe, zda má verzi RS požehnat, ale my už máme první informace. Fiesta dostane 232 koní a lepší techniku než ST.
Nejostřejší modely Fordu zrovna nemají na růžích ustálo, protože se jejich budoucí osud mění skoro jako počasí. Automobilka s modrým oválem ve znaku stále stojí na rozcestí a řeší dilema, zda tomu či onomu modelu dát zelenou nebo naopak stopku. Bude nebo nebude třetí generace Focusu RS?
Chvíli to vypadá celkem dobře a pak přijde jako blesk z čistého nebe negace původní zprávy. Ford podle všeho neustále váhá, zda se pustit do dalšího přiostření Fiesty ST či Focusu ST, nebo zda vyrábět oba současně. Finální rozhodnutí údajně stále ještě nepadlo a v současné době probíhají pečlivé rozbory tohoto obtížného dilematu. Bez nich prý nezvednou závoru ani jednomu. Do doby než bude celý případ uzavřen, je tedy možné takřka cokoli.
Od „insiderů” Fordu přesto začínají proudit první informace a noty k tomu, jak by mohla vypadat nazlobená malá Fiesta a co bude roztáčet její přední kola. Agresivnější bodykit by prý mohl i dosahovat dimenzí již nevyráběného Focusu RS. Mohutně vytažené blatníky vyplněné velkými koly, pletená mřížka masky chladiče s logem RS, otvor v kapotě, mohutné vstupy pro vzduch k motoru a snad i dvojice koncovek výfuků směřující k nebi? To je pro nás při pomyšlení na velmi dobré a celkem lehké estéčko docela vzrušující vyhlídka, zejména pak při výkonu 232 koní.
Těch 50 koní navíc oproti ST by zřejmě zajišťoval v zásadě stejný, byť patřičně odolnější a jednoznačně odhodlanější motor 1,6 turbo. Samozřejmě by celé auto fungovalo jinak, protože by RS kromě vyššího výkonu dostalo také sportovnější podvozek, výkonnější brzdovou soustavu a snad i mechanický diferencíál s omezeným prokluzem. V současném estéčku je jeho elektronická náhražka přibrzďující vnitřní přední kolo, kterou dokážete v utažených pasážích nezřídka dostat do úzkých. Takový prvek bychom tedy rozhodně uvítali, stejně jako manuální šestistupňovou převodovku. Uvnitř by pak s největší pravděpodobností zaujaly své místo skořepinové sedačky, lehčí materiály a v podstatě vše, co k RS patří.
Jak známo, fordí modely od oddělení Global Performance Vehicles přicházejí vždy až ke konci životního cyklu standardních modelů. Fiesta navíc prošla na podzim roku 2012 faceliftem, proto si na nejsilnější verzi RS budeme muset ještě chvíli počkat. Automobilka jí rozhodně nebude chtít uspěchat. Pokud se ji nakonec opravdu dočkáme, mohla by podle prvotního odhadu stát ve Velké Británii nějakých 23 tisíc liber. To je v přepočtu na naše zhruba 760 tisíc, což se nám zdá jako trochu přemrštěná částka. Současné ST totiž vychází na 440 tisíc a v dobře vybaveném provedení ST+ jen o 25 tisíc víc. I pokud vezmeme v úvahu, že by mohla být vrcholem malých hot-hatchů, je to alespoň na české poměry příliš, za tyhle peníze koupíte i povedené ostré modely o třídu výše.
První koncept Fiesty RS vystavoval Ford v Ženevě v roce 2004, ale od té doby nic podobného do sériové výroby nezamířilo kvůli obavám z nízkého odbytu na trzích mimo Velkou Británii. Musíme tedy společně doufat, že už se nic podobného nebude opakovat, protože automobilový svět by si takovou Fiestu zaručeně zasloužil.
Verze RS nám po zkušenostech se slabším odvarem v podobě ST nahání sliny
Současný Ford Fiesta ST
Cena Fiesty ST je velmi lákavá, skoro až podbízivá. Vůz to ale není ani v nejmenším špatný
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva