Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta Red and Black vyráží do boje s vyšším litrovým výkonem než Veyron
18.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý hatchback dostal agresivnější vizáž, se kterou přichází litrový tříválec, 140 koní a sprint na stovku za 9 s. Objednávku můžete sepsat již dnes.
Vypadá to, že u Fordu se naučili fígle marketingového oddělení Audi. Tiskovou zprávu informující o nových edicích modelu Fiesta totiž uvádí výkřik, dle nějž je litrový výkon novinek vyšší než u takového Bugatti Veyron. Rozhodně to ovšem neznamená, že by modrý ovál v rámci jízdní dynamiky dokázal nejrychlejší auto na světě porazit. Edice Red a Black totiž pohání tříválec 1,0 EcoBoost, díky čemuž je proklamovaných 140 koní na litr také výkonem maximálním a konečným.
Oproti standardnímu provedení disponujícímu silou 125 koní ovšem nové edice pochopitelně zrychlily. Stovku tak pokoří již za 9 sekund (o čtyři desetiny rychleji), nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 201 km/h (namísto 196 km/h). Kde ovšem Ford na deklasování Bugatti pomýšlet skutečně může, je spotřeba. Fiesta se totiž i navzdory vyššímu výkonu těší příznivému normovanému průměru 4,5 l/100 km (v sérii 4,3 l/100 km).
Jen vyšším výkonem ovšem u modrého oválu nežijí. Speciální edice Fordu Fiesta tak rovněž profitují z tužšího sportovního podvozku. Poladěn byl i elektrický posilovač řízení, stejně jako se zkrácení převodů dočkal pětistupňový manuál. Další změny jsou však již optické a počítají třeba s agresivnějšími nárazníky, jinými bočními prahy nebo střešním spoilerem.
Standardem pro obě verze jsou pak 16palcová litá kola Panther Black, které mohou za příplatek nahradit sedmnáctky ve stejném designu. Nechybí ani dekorační fólie v kontrastním odstínu vůči karoserii, černé či červené doplňky ovšem zdobí také interiér. A to třeba v podobě švů nebo bočnic sedadel. Přivítat ovšem můžeme i malý kožený paket.
Objednávky Ford spustil již nyní, cenu se ale zjevně dozvíte pouze u dealerů. Na samotné vozy pak bude třeba vyčkat do září, přičemž automobilka neuvedla, zda obě edice jsou v nabídce pouze dočasně či nastálo.
Ford Fiesta Red a Black sice nabízí vyšší litrový výkon než Bugatti Veyron, sprintem na stovku či nejvyšší rychlostí však vůz z Molsheimu rozhodně neporazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva