Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta 2017: nová generace zamíří výš, bude prostornější, kvalitnější i dražší
13.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bestseller modrého oválu čeká posun do „prémiového mainstreamu“. Důvodem je zejména příchod Fordu Ka+, s nímž novinka bude sdílet platformu.
Nebývá zvykem začínat článek o novém modelu zmínkou o jeho konkurenci. Jelikož jsme tak ale učinili v rámci chystaného Volkswagenu Polo, nemůžeme si tentýž krok odpustit ani v případě příštího Fordu Fiesta. Tak tedy, novinka „lidové“ automobilky by měla dorazit v příštím roce, přičemž cílit bude na tytéž zákazníky jako dosud. Očekávat bychom tedy neměli žádnou razantní změnu v pojetí tohoto vozu a víceméně stejná má zůstat i jeho cena.
Oproti tomu Fiestu čeká posun o trochu výše, neboť Ford v mezičase přivedl na svět model Ka+. Během jeho příchodu na český trh jsme již zmiňovali, že ceny obou hatchbacků se navzájem prolínají, a tak bude mít ten menší zpočátku těžší život. Ovšem jen do té doby, než se v závěru letošního roku ukáže právě nová Fiesta, který by měla svému sourozenci dopřát trochu více životního prostoru.
Jinými slovy, vůz se posune do „prémiového mainstreamu“, kde hodlá zabodovat vizáží většího auta a kvalitnější kabinou. Rozměrově se ale vůči současnosti příliš lišit nemá, neboť pod povrchem najdeme modulární platformu Global B (ve zjednodušené formě ji používá i zmiňovaný Ka+). Délka a rozvor tak narostou jen nepatrně, výrazněji by však měl být rozšířen rozchod kol.
Stejně jako stávající provedení pak nová Fiesta dostane do vínku přední vzpěry MacPherson a zadní torzní příčku. Došlo ovšem k jejich značnému vylepšení, což má spojitost s aktuální verzí ST. Právě v jejím případě bylo totiž třeba zásahů hlavně v oblasti zadní nápravy a zavěšení - a právě z těchto kroků bude nyní profitovat chystaná standardní varianta.
Na rozdíl od zmiňované německé konkurence by Fiesta měla dorazit jako třídvířko i pětidvířko, jenž budou vypadat mnohem agresivněji již zásluhou jmenovaného širšího rozchodu kol. K tomu se přidá snížená kapota, užší čelní světlomety a horizontálně usazené zadní lampy, které nahradí stávající vertikální. Očekávat pak můžeme i větší ocelová či litá kola.
Přesunout se můžeme do interiéru, který bude vůči stávajícímu provedení více zjednodušen. Zejména pak v oblasti palubní desky a středové konzole, na které míří momentálně největší kritika. Souběžně s tím hodlá Ford zapracovat na kvalitě materiálů a jejich spasování, s ohledem na aktuální trendy je pak jistotou navýšení konektivity a zlepšení multimédií.
Závěrem jen lehce zavadíme o motorový prostor, kde je prozatím potvrzen hlavně litrový tříválec EcoBoost a 1,5litrový turbodiesel. Kromě manuálu se vrátí také dvouspojkový automat PowerShift, na který sice padá taktéž nemalá kritika, Ford však náhradu v klasické samočinné převodovce bude mít až za dva nebo tři roky.
O dalších agregátech se momentálně nemluví, ostrá Fiesta ST by ale bezesporu měla se čtyřválcem dorazit. K mání ovšem bude později, zatímco standardní varianty dorazí na trh ještě v první polovině příštího roku. Při sečtení všech výše zmíněných faktů asi nepřekvapí, že jejich cena bude o poznání vyšší než u dosluhujícího modelu.
Nová Fiesta se ukázala na neoficiální ilustraci...
...vůči stávajícímu provedení jde skutečně o posun směrem k vyšším patrům trhu, minimálně v rámci designu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 2 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 08:03 - honziss
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 07:56 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.