Ford Fiesta 2015: novinky drobného faceliftu nás zřejmě vesměs minou

Novinky modrého oválu jsou převážně spojeny s verzemi, které na českém trhu chybí. Tuzemští zákaznícise tak mohou těšit jen na nové barvy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Fiesta 2015: novinky drobného faceliftu nás zřejmě vesměs minou

15.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford Fiesta 2015: novinky drobného faceliftu nás zřejmě vesměs minou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinky modrého oválu jsou převážně spojeny s verzemi, které na českém trhu chybí. Tuzemští zákaznícise tak mohou těšit jen na nové barvy.

Evropská divize modrého oválu aktuálně ohlásila lehčí modernizaci, které bude podroben Ford Fiesta. Očekávat máme nové barvy karoserie, lehce přepracovaný vzhled, pozměněnou výbavu a také pár zásahů v motorovém prostoru. Je však otázkou, kolik modifikací bude spojeno s českým trhem, neboť těch největších zásahů se dočkala verze ECOnetic, která momentálně v tuzemských luzích a hájích nabízena není.

Než se k jednotlivým změnám dostaneme, jen osvětlíme, že ve verzích ECOnetic jsou v České republice k mání modely Mondeo a Transit. V prvním případě modrý ovál snížil světlou výšku a dodal pneumatiky s nižším valivým odporem, pročež poklesla spotřeba a především pro Západní Evropu důležité emise CO2. Ty v kombinaci s motorem 1,6 Duratorq TDCi činí pouhých 109 gramů na kilometr.

Stejnou pohonnou jednotkou byla dříve vybavena i Fiesta ECOnetic, ta však nyní pod kapotou zaměstnává 1,5litrový diesel. Spotřeba tak poklesla z předchozích 3,3 litrů na 3,2 l/100 km, emise CO2 pak činí 82 gramů na kilometr. To oproti loňské verzi představuje pokles o pět gramů, ve srovnání s původním modelem odhaleným v roce 2008 je pak redukce dokonce šestnáctigramová.

Vyjma tuto modifikaci došlo rovněž k rozšíření nabídky verzí Red and Black Edition, které byly dosud k mání pouze v kombinaci s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 140 koní. Nyní ovšem můžete celočervenou nebo naopak celočernou Fiestu spřáhnout také s méně potentní verzí tříválce naladěnou na 125 koní, k dispozici je paket rovněž s 1,5litrovým dieselem o výkonu 95 koní.

Jelikož ani Fiesta Red and Black Edition není nabízena na českém trhu, je opět otázkou, zda z dané modifikace budeme profitovat. Což ostatně platí také o dalším rozšíření nabídky, které je spojeno úrovněmi výbavy Titanium a Sport. Oba stupně lze totiž spojit s výkonnější verzí tříválce. Ta však aktuálně v ČR chybí, stejně jako se nenabízí úroveň Sport.

Ostatní modifikace by ovšem již na náš trh dorazit mohly, jde totiž o čelní halogeny doplněné LEDkami pro denní svícení, jež kromě výbavy Titanium budou nově k mání i na úrovni Trend. Stejně tak bude o „patro níže“ k dispozici kůží obšitý volant a madlo ruční brzdy, zatímco vrchol nabídky dostane nová 16palcová litá kola, chromovou masku a odlišné prošívání.

Poslední novinkou pro celé portfolio je pak rozšíření palety barev, neboť nově dorazí odstíny Magnetic, Candy Red a Silver Silk. Mimo to pak zákazníci budou moci některé vybrané laky spárovat s kontrastní střechou, která bude vyvedena v bílé Frozen White, černé Panther Black, červené Race Red a modré Candy Blue.


Ford Fiesta 2015: novinky drobného faceliftu nás zřejmě vesměs minou - 1 - Ford Fiesta 2015 maly facelift 01Ford Fiesta 2015: novinky drobného faceliftu nás zřejmě vesměs minou - 2 - Ford Fiesta 2015 maly facelift 02Ford Fiesta 2015: novinky drobného faceliftu nás zřejmě vesměs minou - 3 - Ford Fiesta 2015 maly facelift 03Ford Fiesta 2015: novinky drobného faceliftu nás zřejmě vesměs minou - 4 - Ford Fiesta 2015 maly facelift 04Ford Fiesta 2015: novinky drobného faceliftu nás zřejmě vesměs minou - 5 - Ford Fiesta 2015 maly facelift 05
Ford Fiesta se dočkal několika změn, většina ale nejspíše český trh mine

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.