Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Edge 2015 v detailech: na cestu do Evropy se vydal jen s diesely
4.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Edge přijde do Evropy již příští rok, v USA ale bohužel nechá benzínové motory. U nás budou k mání dvě verze 2,0 TDCi s automatem.
Už při oficiálním představení Fordu Edge před několika měsíci se o tom vědělo, nyní to modrý ovál znovu potvrdil na pařížském autosalonu - toto SUV ve své druhé generaci zamíří i na evropské trhy. Do prodeje vstoupí začátkem příštího roku a bude v nabídce evropského Fordu stát na vrcholu rodiny SUV, tedy nad EcoBoostem i Kugou.
Ve Spojených státech bude moci Edge být poháněn dvěma benzínovými šestiválci a jedním čtyřválcem, výkonově od 245 koní nahoru. Evropa ale podle nových informací dostane pouze naftové motory, a to dvě varianty dvoulitrového turbodieselu Duratorq TDCi. Slabší nabídne 180 koní a 400 Nm, silnější pošle na kola 210 koní a 450 Nm.
Oba turbodiesely budou spojeny se šestistupňovým automatem s možností řadit pádly pod volantem a čtyřkolka bude nejspíš za příplatek. Pravděpodobně se tedy nedočkáme ani ve Španělsku vyráběného dvoulitrového EcoBoostu, který v USA nabídne zmíněných 245 koňských sil.
Ford uvádí, že nejen motory byly "přizpůsobeny preferencím evropských zákazníků" - údajně také šasi doznalo drobných úprav a bude "podávat výkony a požitek z jízdy, který zcela naplní očekávání zákazníků v Evropě". Co si pod tím Ford představuje, neupřesnil, ale odhadovali bychom to na o něco tvrdší podvozek nejen ve variantě Sport, ale také ve zbylých dvou výbavových verzích.
Připomeňme, že Ford Edge se v Evropě bude prodávat ve variantách Trend, Sport a Titanium. Jak je dnes u nových aut běžné, bude možno si objednat plejádu různých asistentů - automatické parkování, řízení s variabilním převodem, monitoring slepých úhlů, pomocníka jízdy v pruzích, adaptivní tempomat nebo automatické brzdění. Uvnitř bude armáda airbagů včetně kolenního ve dvířkách přihrádky před spolujezdcem nebo nafukovací pásy vzadu. Všechny tyto věci očekávejme u nejvyšší verze Titanium ve standardu.
K dalším prvkům výbavy patří automatické páté dveře, couvací kamera, dvě kamery vpředu pro 180° rozhled, aktivní rušení hluku v interiéru, klapky v masce chladiče, dvacetipalcová kola, pokročilý stabilizační systém nebo infotainmentový systém MyFord Touch s dotykovým displejem a možností připojení smartphonu. Má být k dispozici také vyhřívání nejen předních, ale i zadních sedaček a volantu, LEDky i pro přední světlomety nebo prosklená střecha.
Ford Edge má být konkurencí pro vozy typu BMW X3 nebo Volvo XC60. Jak si proti nim bez benzínových motorů povede, ukáže čas. Britský ceník by měl startovat v přepočtu na zhruba milionu korun, v ČR očekávejme základ o něco níže.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Ford Edge v evropské specifikaci se poprvé naživo ukázal v Paříži
Druhá generace Fordu Edge se dostane i do Evropy. Modrý ovál již před několika měsíci zveřejnil obrázky verze Sport ve žluté barvě s černým vnitřkem a vrcholové varianty Titanium v červené se světlým čalouněním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před hodinou - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 52 minutami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před hodinou - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 2 hodinami - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 4 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 13:21 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 11:42 - petr_riha
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.