Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo

Evropskou verzi malého SUV Fordu lze nově objednat bez rezervy na zadních dveřích. Snížen byl i podvozek, rozšíření se dočkala vnitřní výbava.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo

2.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Evropskou verzi malého SUV Fordu lze nově objednat bez rezervy na zadních dveřích. Snížen byl i podvozek, rozšíření se dočkala vnitřní výbava.

O kompaktní crossovery a SUV je zájem po celém světě. Není proto divu, že se Ford rozhodl udělat z brazilského EcoSportu globální model a poslal jej do Evropy soupeřit s Renaultem Captur. Tato bitva však pro modrý ovál nedopadla dobře. Zatímco totiž Francouz loni oslovil takřka 165 tisíc zákazníků, po Jihoameričanovi sáhlo necelých 13 tisíc kupujících. Letos se sice registrace Fordu EcoSport lehce navýšily, i přesto však kupříkladu v březnu značka prodala jen 3 951 nových vozů, zatímco po Renaultu Captur sáhlo osmkrát více zákazníků.

Při pohledu na tato fakta není divu, že modrý ovál přistoupil k modernizaci, která měla vyslyšet právě stížnosti evropské klientely. Pryč je tedy na zadních dveřích namontované rezervní kolo, jenž prý bylo jedním z hlavních důvodů nezájmu. Pokud ovšem budete chtít, můžete si jej v rámci doplňkové výbavy bezplatně vyžádat. Tím je ovšem proměna exteriéru dokončena, více se úřadovalo v interiéru a pod kapotou.

My si nejprve posvítíme na mechaniku, která v případě evropské verze má těžit s podvozku sníženého o deset milimetrů. Mimo to bylo specificky pro místní silnice nastaveno řízení i elektronická stabilizace, novou charakteristiku pak dostaly i pružiny a tlumiče. Dále vzadu najdete tužší torzní příčku, která by měla zamezit náklonům karoserie.

Modifikace se nevyhnuly ani motorovému prostoru, kde 1,5litrový turbodiesel produkuje 95 koní (+ 5 k). Spotřeba přitom měla poklesnout na 4,4 l/100 km, emise CO2 pak na 115 g/km. V případě litrového tříválce EcoBoost o výkonu 125 koní ale již vše zůstává při starém, což platí také o 1,5litrové jednotce Ti-VCT naladěné na 110 koní.

V kabině lze pro změnu očekávat větší ticho, neboť Ford zapracoval na vylepšení odhlučnění. Rovněž dorazil nový volant a přemístěna byla ruční brzda. S výbavou Titanium je pak spojeno polokožené čalounění, kromě toho je ale možné sáhnout rovněž po paketu Winter zahrnujícím vyhřívaná přední sedadla, čelní okno a zpětná zrcátka.

Posléze by příplatková výbava měla být rozšířena ještě o zpětnou kameru či navigaci, tím ovšem novinky pro letošní rok končí. Samotný prodej byl již v mnoha zemích zahájen, na webu českého zastoupení však EcoSport prozatím nenajdete. Jakmile však jeho ceník bude online, rozhodně se k tomuto modelu vrátíme.


Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo - 1 - Ford EcoSport 2015 nova sada 01Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo - 2 - Ford EcoSport 2015 nova sada 02Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo - 3 - Ford EcoSport 2015 nova sada 03Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo - 4 - Ford EcoSport 2015 nova sada 04Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo - 5 - Ford EcoSport 2015 nova sada 05Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo - 6 - Ford EcoSport 2015 nova sada 06Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo - 7 - Ford EcoSport 2015 nova sada 07Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo - 8 - Ford EcoSport 2015 nova sada 08Ford EcoSport 2015: facelift v detailech, zvenčí jde vážně jen o (ne)kolo - 9 - Ford EcoSport 2015 nova sada 09
Ford EcoSport se dočkal celé řady změn. Zda ale povedou k úspěchu, to je zatím sporné

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.