Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4
17.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americké mini SUV zpočátku dorazí jen se dvěma motory, s nimiž spřáhne pětistupňový manuál. Automat Powershif má být součástí druhé vlny.
Prakticky v každém našem článku o modrém oválu zmiňujeme tíživou situaci v Evropě,a to nikoliv kvůli klesajícím prodejům Starého kontinentu, ale spíše s ohledem na zastaralost nabídky značky. Pohled na technické specifikace Fordu EcoSport nás přílišným optimismem nenaplňuje, spíše naopak. Automobilka se však očividně navnadila úspěchem, kterého dosáhla limitovanou edicí - všech 500 kusů totiž bylo prodáno za 48 hodin. Od příchodu modelu na evropský trh si tedy slibuje značné věci.
Je samozřejmě otázkou, zda výrazných prodejních počinů bude dosaženo rovněž se standardním modelem. Zvláště, když třeba v takovém Španělsku bude vůz k mání pouze s výbavou Titanium, která zahrnuje 17palcová kola, kožené čalounění, automatickou klimatizaci, audio systém s přehrávačem CD a portem na USB, sedm airbagů nebo asistent rozjezdu do kopce. Po takto vybaveném voze totiž dozajista sáhnou jen zapřísáhlí fanoušci značky. Zvláště při ceně 17 500 Eur (cca 477 750 Kč).
Na českém trhu lze zřejmě očekávat trochu nižší částku i ponížení výbavy, žádné konkrétní zprávy ovšem k dispozici nemáme. Tedy až na fakta o hnacím ústrojí. EcoSport totiž do Evropy dorazí pouze s pohonem předních kol, neboť podle Fordu není systém 4x4 v této kategorii tak žádaný. Přičemž stejný názor má modrý ovál očividně také na modernější převodovky, neboť zpočátku bude jedinou volbou pětistupňový manuál.
S tímto druhem bude možné spřáhnout obě dvě pohonné jednotky. Tedy jak přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost, tak i turbodiesel 1,5 Duratorq. První přitom počítá s výkonem 125 koní, který se zaslouží o akceleraci z klidu na stovku za 12,7 sekundy a nejvyšší rychlost 180 km/h, zatímco spotřeba má činit 5,3 l/100 km. „Naftožrout“ pak na stovku dorazí až za 14 sekund a rozjede se pouze na 160 km/h. Spotřebovat však má jen 4,6 l/100 km.
Ve druhé vlně by pak měl dorazit ještě benzinový čtyřválec 1,5 Duratec, který produkuje 112 koní a 140 Nm točivého momentu. I tato síla ovšem zamíří pouze na přední kola, kromě pětistupňového manuálu ji ale bude moci přenášet i šestistupňový automat Powershift. Spotřeba má přitom v obou případech vystoupat na 6,3 l/100 km.
Po stránce jízdní dynamiky se tedy od Fordu EcoSport nedá očekávat žádná sláva, důraz kladený na spotřebu je ale více než zřetelný. Jak jsme ovšem uvedli již na začátku, zrovna tato taktika nás přílišným optimismem nenaplňuje. Uvidíme tedy v únoru, kdy má regulérní prodej odstartovat, zda se mýlíme.
Ford EcoSport bude v Evropě k mání od února. Svou dynamikou příliš neoslní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva