Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem

Modrý ovál chce rozšířit nabídku sportovních modelů. Tříválcová benzinová Fiesta nebo dieselový Focus ST ale velké sportovní zážitky neslibují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem

5.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modrý ovál chce rozšířit nabídku sportovních modelů. Tříválcová benzinová Fiesta nebo dieselový Focus ST ale velké sportovní zážitky neslibují.

Modrý ovál se v Ženevě prezentuje především těžce přepracovaným Fordem Focus, který by rád získal zpět titul krále kompaktních hatchbacků. Zda se to povede či nikoliv, to nám řekne čas, rozhodně to ovšem nejsou jediné ambice, které automobilka má. Jak totiž naznačil viceprezident globálního produktového oddělení Raj Nair, měli bychom se v budoucnu dočkat také nových sportovních modelů, které značce vrátí její poněkud vytrácející se lesk.

Prvním „pánem na holení“ je ostrá Fiesta, která by pod kapotou měla hostit litrový tříválec EcoBoost o výkonu 140 koní. Tedy o čtyřicet více než ve standardním modelu, ovšem o stejné množství koní méně než v případě verze ST. Proto je prý velmi pravděpodobné, že toto označení se již na novém ostrém modelu nevrátí, ostatně ani tragické zkušenosti s tříválci po písmenech skrývajících slova Sports Technology nevolá. O novém názvu však Ford ještě nerozhodl.

Přejít tak můžeme k druhému zvažovanému zástupci, dieselovému Fordu Focus ST. Ten by se měl postavit konkurenčnímu Volkswagenu Golf GTD či Škodě Octavia RS TDI, přičemž v motorovém prostoru nabídne dvoulitrový čtyřválec naladěný na 185 koní. Oproti „lidovému vozu“ tak disponuje silou vyšší o jednoho koně, sprint na stovku však kupodivu zabere 8 sekund, tedy o půl sekundu více než u GTD. Ani to spolu s typickými neduhy výkonných dieselů velké sportovní zážitky neslibuje.

Kromě posily pod kapotou se dieselová verze dočká také stejného zavěšení a řízení, jakým již disponuje benzinový Focus ST. I ten se ostatně dočká modernizace, přičemž kromě vzhledu bylo také v jeho případě pamatováno na motorový prostor. Výkon 250 koní sice zůstává, spotřeba by však vůči současné verzi měla klesnout o sedm procent.

To by ovšem v rámci sportovních modelů modrého oválu mělo být vše, alespoň pro letošek. Dodat tak můžeme pouze tolik, že v prodeji máme obě verze Fordu Focus ST očekávat již letos v létě. Kdy ovšem dorazí ostrá Fiesta, to je prozatím ve hvězdách.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 1 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 11Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 2 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 12Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 3 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 01Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 4 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 02Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 5 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 03Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 6 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 04Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 7 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 05Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 8 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 08Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 9 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 06Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 10 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 09Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 11 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 10Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem - 12 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 07
Stávající ostrá Fiesta dostala znak ST a 180 koní. Té chystané by mělo postačit koní 140, o názvu pak ještě nebylo rozhodnuto

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.