Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford C-Max 2015: facelift plně odhalen, jako Aston už vypadá i minivan
17.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Krátce po odhalení většího S-Maxu modrý ovál odtajnil podobu kompaktního modelu C-Max. Je prý tišší, úspornější, pohodlnější a také jednodušší na obsluhu.
Modrý ovál nám jen dva dny po první upoutávce zcela odkývá podobu faceliftovaného minivanu s názvem C-Max. Jak už zaznělo, tento modernizovaný rodinný sluha, který byl posílen mimo jiné, aby mohl držet krok s nedávno testovaným Golfem Sporstvan se opět objevuje ve dvou variantách.
Tu základní pětimístnou (na fotografiích červenou) tak doplňuje praktičtější verze Grand (šedá) pro sedm cestujících s posuvným párem zadních dveří. Oba C-Maxy podstoupily až na odlišnou záď stejnou kosmetickou, mechanickou i technologickou kůru, a tak vše, co bude bez upřesnění následovat, platí pro tento model obecně.
Již bez senzace se obejdou nové přední partie v čele s „astonovskou“ maskou chladiče, s níž jde Ford hodlá sjednotit zřejmě veškeré budoucí modely - objevila se na Focusu a před několika dny se jí dočkala také druhá generace velkého MPV S-Max. Nejpozitivnější zprávou jsou nové ostřejší světlomety obsahující diody pro denní svícení, které doplňuje u standardního C-Maxu jednodušší víko zavazadelníku spolu s menšími koncovými svítilnami a modifikovaným nárazníkem. V rámci faceliftu se ale také objevila nová kola z lehkých slitin a několik nových laků karoserie, z nichž některá tato vylepšení vypozorujete ve fotogalerii.
Po přesunutí se do interiéru si všímáme nové středové konzole s menším počtem tlačítek, přičemž celku dominuje nový panel klimatizace a osmipalcový dotykový displej rozhraní SYNC 2 s hlasovým ovládáním. Ford nám také tvrdí, že použil kvalitnější materiály a o něco bohatší výbavu už v základních verzích, přičemž pozornost věnoval pohodlí. V kabině bude větší ticho díky silnějším bočním sklům a důmyslnějšímu těsnění dveří, zrcátek, víka zavazadelníku i motorového prostoru.
Z komfortních prvků zmiňuje například nový vyhřívaný volant, příjemnějíš výplně dveří a vkusné kožené čalounění, které bude samozřejmě dominantou nejvyšší výbavy. O lepší upevnění nákladu po sklopení jedné nebo u Grand C-Maxu obou zadních řad sedadel se údajně postaral novými oky pro síť. Za daleko důležitější bychom však měli považovat změny v použité technice.
Kromě několika blíže nespecifikovaných obměn na podvozku a v řízení se Ford pochlubil omlazenou paletou pohonných jednotek, které nově obsahují namísto 1,6litrového turbodieselu novou jednotku 1,5 TDCi z Focusu s výkonem 120 koní. Oproti předchozímu motoru se tento vyznačuje o šest procent nižšími emisemi CO2. V nabídce naftových variant je také modernizovaný dvoulitr s o pětinu nižší spotřebou. Zastánci benzinových C-Maxů uvítají i novou jednotku 1,5 EcoBoost s výkony 150 a 180 koní, jenž nahradila starší šestnáctistovku, pro ty méně náročné pak bude určen jednolitrový tříválec EcoBoost v provedeních se 100 a 125 koňmi, u něhož také o něco posklesla spotřeba. Všechny motory C-Maxu nyní splňují emisní normu Euro 6.
Skutečnou premiéru si C-Max obyde až na autosalonu v Paříži, kde se také dozvíme další podrobnosti. Zprávy o uvedení hybridní ani plug-in hybridní verze do Evropy jsme neobdrželi, takže zřejmě po modernizaci zůstane „exkluzivitou“ určenou výhradě severoamerickému trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Nový Ford C-Max nás v podstatě ničím nepřekvapil, vzhled Astonu jsme čekali, úspornější pohonné jednotky a tišší kabinu také
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
před 10 hodinami - Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025
Nejnovější články
- Tušíte, jak nízko klesly ceny nejlevnějšího moderního Lamborghini? Koupíte ho za cenu drahých Škod, teď si jen troufnout
před 5 hodinami - VW definitivně přiznal, že většina zákazníků jeho původně jen elektrické značky chce auta s benzinovým motorem
před 7 hodinami - Meteorolog poradil, jak v zimě rozmrazit skla auta v řádu sekund bez jakékoli námahy
před 8 hodinami - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
před 10 hodinami - Mercedes je na tom ještě hůř. Jeho prodeje klesly na celém světě, odbyt elektromobilů stihl kolaps z beztak mizerných čísel
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.11. 20:42 - řidičBOB
- WAZE 01.11. 16:49 - řidičBOB
- BMW Divize 01.11. 16:34 - pavproch
- Onboard videa 01.11. 15:15 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 01.11. 10:55 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.10. 18:18 - Snowman000
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.10. 10:59 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.09. 21:24 - M.Z.