Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford B-Max: produkční verze malého MPV je na světě
1.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Měsíc před veřejnou premiérou uvolnil Ford první oficiální snímky svého malého MPV. To si ponechalo jméno konceptu a v podstatě i jeho vzhled.
Ford na loňském ženevském autosalonu představil koncept malého MPV B-Max, který od pohledu vypadal, že k výrobě nemá daleko. Čekali jsme tak jen na chvíli, kdy se americká automobilka vytasí i s produkční verzí, nakonec nás ale nechala čekat celý rok. Až dnes totiž dala na vědomí, že znovu na ženevském autosalonu předvede B-Max v podobě, ve které si jej budeme moci pořídit v autosalonech a do éteru vypustila i první podrobností.
Těch není mnoho, zatím máme k dispozici jen dvojici snímků a pár obecnějších informací, i ty si ale stojí za to projít. Pokud začneme u vzhledu, pak je třeba říci, že ten se oproti konceptu změnil vskutku minimálně. Na přídi ubyla trocha chromu, přibyly přední mlhovky a na boku dveře dostaly klasické kliky. Též kola se trochu zmenšila, tím ale výčet odlišností můžeme uzavřít.
Do interiéru nás zatím Ford nepustil, ani ten ale loni nevypadal příliš divoce. Co i přes absenci snímků to dokladujících víme, je, že vůz si ponechá novátorské řešení vstupních prostor, které budou zcela postrádat sloupky B - otevřením obou bočních dveří tak vznikne vskutku monstrózní nástupní prostor, který bude v této třídě jen těžko hledat konkurenci.
Když jsme u konkurence, tou bude zejména Opel Meriva, jenž se vzhledem ke svým vnějším rozměrům chlubí pozoruhodným místem uvnitř. To ale prý Ford B-Max ještě překoná, a to po všech stránkách. Měl by tedy nabídnout více než 397 litrů prostoru pro zavazadla v základním uspořádáním a přes 1 496 litrů po sklopení zadních sedadel. Ale zpátky čístě k B-Maxu.
O tom dále víme, že rozměrově by se měl podržet parametrů konceptu, který byl - pro představu - o 110 mm delší než současná Fiesta, ze které technicky vychází, a o 320 mm kratší než větší C-Max. Pod jeho kapotou se objeví litrový tříválec EcoBoost s výkonem 100 nebo 125 koní a nějaký ten menší diesel TDCI, zřejmě o objemu 1,4 nebo 1,6 litru.
Na další detaily si zatím musíme počkat, zřejmě až do jejich březnového odhalení v Ženevě. Do prodeje by se pak vůz měl dostat do konce letošního léta.
Toto jsou zatím jediné dostupné pohledy na sériovou podobu Fordu B-Max
Pro srovnání podoba loňského konceptu B-Max. Předpokládáme, že vcelku věrně ukazuje i zatím neodhalené detaily sériové podoby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 8 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 11 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch