Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka dánského designéra je zase o něco méně tajemná. O její vývoj a výrobu se postarají hned tři Fiskerovy firmy, je klíčová pro jejich další osud.
Henrik Fisker se letos definitivně vrátil mezi živé, tedy co se jeho podnikatelských aktivit týče. Nejprve jsme totiž mohli poreferovat o jeho vstupu do značky VLF Automotive, následně to byl příchod nového elektromobilu EMotion. Ten se nyní ukazuje na nové fotce, která se soustředí na zadní partie. A souběžně se snímkem dorazily i další informace o zákulisí jejího vzniku. Výrobu prvotiny automobilky Fisker Incorporated totiž dostane na starosti právě VLF Automotive.
Součástí celého koloběhu je rovněž společnost Fisker Nanotech, která má pro změnu na starosti vývoj a následně i výrobu baterií. Ty stojí na využití inovativního grafénu, který se má postarat o rychlejší dobíjení a i delší životnost akumulátorů. Kromě toho můžeme počítat s větším dojezdem, jenž se u novinky má pohybovat okolo 640 kilometrů. Z dalších technických dat pak můžeme zmínit nejvyšší rychlost 259 km/h.
Kromě grafénu bude na novinku dánského designéra použit rovněž karbon a hliník, ze kterého bude vyrobena architektura. Zmiňované baterie budou uloženy v podlaze, což sníží těžiště a zároveň přispěje k navýšení prostoru v interiéru. Fisker dodává, že „kabina byla posunuta dopředu a snížili jsme i kapotu, abychom dosáhli lepší aerodynamiky.“ Výsledkem tak je nejen sportovní vzhled, ale prostor velkých sedanů.
Jakkoliv zde tedy máme nemalou praktičnost kombinovanou s působivou vizáží, podle Fiskera „je riskantní měnit proporce. Je to riziko, neboť lidé na to nejsou zvyklí.“ Tím má přitom na mysli fakt, že dosud sportovní modely naopak počítaly s kapotou posunutou dozadu. Doplňkem se pak stala dlouhá kapota motoru, na klasickou spalovací jednotku ovšem designér protentokrát zcela zanevřel.
Kromě elektrického pohonu Fisker sází také na autonomní řízení, to však jako jediné nespadá pod jednu z jeho firem. A za zmínku stojí i fakt, že v plánu je také ještě výroba druhého masovějšího modelu a Henrik F. tedy sází na podobnou strategii jako Tesla - prorazit s něčím výjimečným u náročné klientely (Model S, Model X) a poté zamířit směrem dolů (Model 3).
„Produkci dostane na starosti zavedený výrobce, neboť ti již mají zvládnutou masovou výrobu při zaručení vysoké kvality,“ prozrazuje budoucnost designér. Zároveň přitom dodává, že tato novinka bude postavena na modulární platformě, která má následně umožnit ještě větší expanzi. Zda na ní ale skutečně dojde, to záleží na Fiskeru Emotion se čtyřmi výklopnými dveřmi.

Fisker EMotion na nové fotce odhalil zadní partie...
...příď, boky či vzhůru výklopné dveře jsme si ovšem mohli ukázat již dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB