Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h
1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrická novinka dánského designéra dostala agresivní design, vzhůru výklopné dveře a unikátní baterie, jež mají zajistit dojezd 644 km.
Henrik Fisker v minulém týdnu ohlásil příchod nové kreace, která by měla být „duchovním nástupcem“ jeho předchozího dítka, modelu Karma. Ve srovnání s plug-in hybridním sedanem vidíme jeden zásadní rozdíl. Novinka je ryze elektrický vůz zvaný EMotion, který by dle svého tvůrce měl nabídnout dojezd 400 mil, tedy 644 kilometrů. Díky tomu by snadno překonal veškerou současnou konkurenci.
Mimo to se Fisker EMotion chlubí nejvyšší rychlostí 259 km/h, tím nám ale prozatím odhalená data končí. Dánský designér již neuvedl, jakou kapacitou budou baterie disponovat, za jak dlouho je můžete nabít či jak rychle jeho novinka zvládne sprint na stovku. Z předchozích slov víme pouze tolik, že akumulátory sice budou užívat lithium, nepůjde však o klasické lithium-iontové provedení.
Zatímco dříve Fisker spoléhal na subdodavatelskou společnost A123 Systems, nyní baterie vyvinula jeho další společnost Nanotech Energy. Ta měla použít k výrobě i grafen, nicméně již nevíme, do jaké míry. Je přitom otázkou, kdy se dozvíme více, neboť plné odhalení novinky EMotion je naplánováno až zhruba na polovinu příštího roku. Záhy poté se rozjede i sériová výroba a prodej.
Cena aktuálně taktéž není známa, s lácí ovšem nepočítejme. Tímto směrem má zamířit až druhá vlaštovka značky, která bude k mání za méně než 40 000 USD (cca 986 500 Kč). Její příchod pak závisí na úspěchu prvotiny, která by kromě elektrického ústrojí měla nabídnout i jistou formu autonomního řízení. Jeho vývoj ovšem již nemá na starosti Fisker, místo toho byl osloven neznámý dodavatel.
Dánský designér toho tedy prozatím mnoho neprozradil, v závěru tak můžeme zmínit již jen pár slov o designu. Ten je nadmíru agresivní, jak se ostatně od Fiskera dalo čekat. Krátké převisy vpředu i vzadu v kombinaci s dlouhým rozvorem přitom mají zaručit „excelentní prostor“ pro cestující. Karoserie vyrobená z karbonu a hliníku pak má stát za nízkou hmotností. Konkrétní údaj však opět chybí.
Nová kreace Henrika Fiskera se ukázala na plno na nových fotkách...
...ty předchozí pak odhalují kupříkladu otevírání všech dveří směrem vzhůru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
před 3 hodinami - Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025
Nejnovější články
- Meteorolog poradil, jak v zimě rozmrazit skla auta v řádu sekund bez jakékoli námahy
před hodinou - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
před 3 hodinami - Mercedes je na tom ještě hůř. Jeho prodeje klesly na celém světě, odbyt elektromobilů stihl kolaps z beztak mizerných čísel
před 4 hodinami - Z evropského Auta roku je definitivně fraška, vítěz pro rok 2025 zaujme leda designem
před 6 hodinami - VW zabil stylový Arteon o dva roky dřív, než plánoval. V Česku se i v jediné verzi pořád prodával líp než všechny elektrické ID
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva