Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fisker Altantic: unikly první fotky menšího bratra Karmy
1.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) Ne všechny naše dnešní zprávy jsou míněny vážně, ale tato je. Máme první fotky vozu dosud známého jako Fisker Nina.
Doplněno 2. 4.: Po včerejším úniku prvních snímků neudržela nervy na uzdě některá privilegovaná média a předčasně vypustila do světa další dva snímky. Prozatím úplnou sadu čtyř fotek přikládáme, další informace jsou stále zahaleny rouškou tajemství - potvrzeny byly pouze zvěsti o motoru BMW a také záměr Atlantic nabídnout s jinými variantami karoserie, přinejmenším kabriolet. Toto všechno ale zůstává hudbou vzdálené budoucnosti, uvedení Atlanticu na trh nejdříve na přelomu let 2013 a 2014 bylo též potvrzeno.
Tedy byl to spíše projekt Nina, mnozí si ale do poslední chvíle mysleli, že stejné jméno ponese i sériový model. Neponese, jeho jméno zní Atlantic a bude to zřejmě jediné větší překvapení, kterého se v souvislosti s jeho představením dočkáme. Vzhled je totiž více než věrný ideálům Henrika Fiskera a hodně podobný tomu, který jsme mohli vidět na již prodávaném modelu Karma. Ale začněme samotným jménem, které je zřejmé z jedné z přiložených fotek.
Je to totiž obzvláště pro nás trochu pikantní záležitost, skoro máme podezření, že lidé od Fiskeru čtou naše články. Nedávno jsme totiž psali o zázračném přeletu Karmy přes oceán, pochopitelně ten Atlantský, během něhož se normovaná spotřeba paliva (podle očekávání) snížila z amerických 11,8 l/100 km na evropských 2,1 litru. Snad jako by Fisker a spol, chtěli, aby nový model byl zázračný ještě před tím, než změří jeho spotřebu na obou stranách Atlantiku, a tak mu rovnou dali takové jméno. A nebo to bylo úplně jinak.
Buď jak buď se tím potvrzují nedávné spekulace kolegů z Carscoopu, podle nichž se sériový vůz měl jmenovat právě takto. K dalším technickým údajům se tedy odrazíme právě od tohoto zdroje, neboť sami máme informací o trochu méně. Podle nich má místo dvoulitrového turba GM coby generátoru elektřiny zaujmout obdobný motor od BMW, čtyřválec N20. Specifikace elektrického ústrojí ale nejsou známé, a tak můžeme dodat pouze to, že ve větší Karmě jeho pozici zastávají dva elektromotory s výkonem 300 kW (408 koní) čerpající elektrickou energii z akumulátorů o kapacitě 20 kWh. Dá se očekávat, že Atlantic dostane o něco skromnější, ale jinak podobné řešení pohonu.
Naopak od našeho zdroje víme - ačkoli prohlédnout si to zatím nemůžeme - že vůz má krom specifické karoserie dostat také výjimečný interiér, který nabídne celkem tři odlišná ladění od sportovního po luxusní.
Další detaily jsou zatím neznámou, ale je možné, že nám je neprozradí ani Fisker při středeční newyorské premiéře. Ačkoli odhalen je už nyní, do výroby se má dostat nejdříve na konci roku 2013, a to se vzhledem k posledním problémům s financováním firmy ze strany amerického ministerstva energetiky říká kdo ví jestli. Na vodě je tak nejen „co” a „kdy”, ale také „za kolik” - slíbena je cena kolem 50 000 dolarů, tedy kolem 1 milionu Kč, ale i ta se může brzy rozplynout jako neuskutečnitelný sen.
Uvidíme, jak to všechno dopadne a co se dozvíme v New Yorku. Na každý pád - vzhled Fiskeru Atlantic už nás těžko překvapí.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek
Venku jsou další snímky, teď už vícero kanály
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva