Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat začal prodávat zajímavé nové SUV za 313 tisíc Kč, u nás ho ale nekoupíte
21.10.2021 | Petr Prokopec
V poslední době se může zdát, že nová levná auta u nás proslulých značek už ani vznikají. Ona ale vznikají, to jen my si na ně můžeme nechat zajít chuť.
S levnými vozy je v Evropě zřejmě definitivně konec, to mezi dalšími nedávno uvedl i šéf Škody. Stojí za tím tlak na minimalizaci emisí vedoucí až k elektrifikaci, který dává výrobců na výběr jen dvou špatných možností - buď nabízet malý elektromobil, který bude velmi drahý a omezeně využitelný, nebo malé auto s konvenčním pohonem, které bude kvůli drahým anti-emisním systémům drahé též. Že se ve výsledku raději vydají cestou neprodávat v této třídě nic, není divu.
Ve zbytku světa pak sice taktéž začíná docházet k utahování opasků, ovšem nikoliv takovou měrou. Stále tedy dochází na premiéry aut, na jejichž pořízení nepotřebujete několik ročních platů a která nejsou využitelná jen pro jeden účel. Dokládá to Fiat, který již letos v květnu částečně odhalil své další nové SUV. Zároveň tehdy odstartoval veřejnou soutěž, která se týkala názvu - lidé si mohli vybrat, zda chtějí, aby se novinka jmenovala Pulse, Tuo nebo Domo.
Nakonec zvítězila první varianta a právě tento vůz se nyní dostává do prodeje. S cenou začíná na na 79 990 brazilských realech, tedy asi 313 tisících korunách, což je suma, za kterou se u nás neprodává pomalu nic, ani Škoda Fabia. Tady ale dostanete vůz, který je konkurentem třeba i pro levnější verze spřízněného Jeepu Renegade.
Vůz původně známý jako Project 363 dostal do vínku platformu MLA, která byla navržena tak, aby dosáhla co nejlepšího hodnocení v rámci crash testů Latin NCAP. Auto je 4,1 metru dlouhé, 1,72 metru vysoké a 1,77 m široké, mezi nápravami pak naměříme přesně 2 532 milimetrů. Objem zavazadelníku činí 370 litrů. Svým způsobem zde tedy máme konkurenci Škody Kamiq, ta u nás ale startuje o víc jak 100 tisíc korun výš, a to navzdory pouhým 95 koním pod kapotou. Fiat přitom již v základu nabídne atmosférickou jedna-trojku naladěnou na 110 koní.
Mimo nabízí i přeplňovaný litrový tříválec, který produkuje 130 koní. A aby toho nebylo málo, značka nabídne i přeplňovanou jedna-trojku, která na přední kola pošle v základu 150 a ve vrcholném provedení i 185 koní. Tomu již zmiňované české SUV nemůže konkurovat, neboť s výkonem končí na 150 koních. To všechno vyznívá pro nový Fiat dobře.
Italské novinka umí zaujmout i uvnitř, kde počítá se 7palcovým digitálním přístrojovým štítem, který u vyšších úrovní výbavy doplní 10,1palcová obrazovka multimediálního systému. V případě exteriéru pak zákazníci budou moci rozměrnou čelní masku s ještě větším logem doplnit dvoubarevným lakem.
Fiat by tedy mohl počítat s nemalým zájmem, a to nejspíše i v Evropě. Však i vrcholná verze s turbomotorem, automatem a slušnou výbavou, jako je ta na fotkách níže, nestojí víc než 98 990 realů, tedy 387 tisíc Kč - za to pořád nekoupíte žádný Kamiq. Jak ale již tušíte, k nám se Pulse nepodívá, jakkoli nemáme pochyb o tom, že by si zde zákazníky našel. V podstatě nesmí - kdyby jej Fiat měl dát do souladu s místními normami, bude stát o desítky procent víc a přijde podobně draho jako místní konkurence.
Fiat Pulse je už k mání v Brazílii, přičemž zákazníci zpočátku mohou volit mezi atmosférickou jedna-trojkou a přeplňovaným litrovým tříválcem v cenovém rozmezí v přepočtu 313 až 387 tisíc Kč. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 2 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 5 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien