Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Viaggio: kompaktní sedan odhalil interiér i další detaily
14.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinku italské značky známe nejen zvenčí, ale i nyní zevnitř. A víme také, co bude pod kapotou. Teď už jen Fiat musí zvolit správné evropské jméno.
Zmínkami o novém modelu nás Fiat zásobuje již půl roku. Pokaždé však odhalí jen pár informací či fotografií. Skoro jakoby se za Viaggio styděl. Čemuž bychom se na jedné straně ani nemohli divit. Ve skutečnosti se totiž jedná o lehce modifikované provedení Dodge Dart, který sám o sobě vzešel z Alfy Romeo Giulietta. A kopie kopie snad nikdy nemůže mít velké sebevědomí.
Viaggio je ovšem zaměřené na čínský trh, kde kopírování je smyslem života. Alespoň tedy v automobilovém průmyslu. Fiat by proto mohl udeřit hřebíček přímo na hlavičku. S prodejem navíc hodlá začít během následujících několika dní, takže letošní výdělek by vůbec nemusel být špatný. Zvláště při dnešním sdílení komponentů a nákladů v rámci koncernu.
K dispozici budou pro začátek dva motory a čtyři úrovně výbavy, přičemž Fiat nečeká, že by Viaggio trhalo rekordy v rámci rychlosti nebo luxusu. Postačí proto dvě turbo verze motoru 1,4 l. Jedna bude naladěná na 120 koní a spřažená s pětistupňovým manuálem, druhá o výkonu 150 koňských sil dostane šestistupňovou ručně řazenou převodovku.
Zákazníci ovšem budou moci sáhnout také po šestistupňovém automatu. Ten jako jedna z mála věcí za příplatek, jinak Viaggo nabízí rozsáhlou standardní výbavu. Objednat jej můžete s ABS, EBD, ESP, TCS, šesti airbagy, rádiem s MP3 přehrávačem, klimatizací, elektrickým ovládáním oken, dálkovým centrálním zamykáním, USB portem, asistentem při rozjezdech do kopce nebo palubním počítačem.
Nejvyšší úroveň výbavy pak ještě přihodí navigační systém UConnect doplněný 8,4palcovým displejem, Bluetooth, 17palcová kola, kožené čalounění Napa, vyhřívaná sedadla, automatickou klimatizaci, tempomat, zpětnou kameru nebo střešní okno. Tedy vše, co mají čínští zákazníci rádi.
Je ovšem otázkou, kdy a zda vůbec se Viaggio objeví v Evropě. Stejně tak můžeme spekulovat o ceně. Je však dost dobře možné, že model určený pro Čínu poslouží jako základ pro evropskou verzi. Ta by ovšem měla být založena na mnohem populárnější karosářské verzi hatchback (či liftback) namísto sedanu, který pro změnu preferují asijské trhy.
Fiat Viaggio by se tak mohl stát novou generací Brava. Italská automobilka ale bude muset přijít s dobrou cenou, zvláště v České republice, kde na plnou výbavu slyší méně zákazníků než v Číně. A důležitý bude také dobrý marketing. Nebo vy byste se snad hnali do showroomu pro kopii vycházející z kopie?











Fiat Viaggio je malým sedanem určeným pro čínský trh. Ten americký ovládá derivát jménem Dodge Dart, v Evropě pro změnu úřaduje na stejných základech postavená Alfa Romeo Giulietta
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva