Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Qubo 2014: italská „mince pro cestující“ lehce modernizovala pouze rub
11.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský užitkáč vozí od roku 2007 i pasažéry. S příchodem nového modelového roku nabídne více výbavy za méně peněz.
O Fiatu Qubo jste možná ještě neslyšeli, na stránkách Autoforum.cz jsme o něm ostatně dosud nemluvili. Jeho stávající generaci přitom italská automobilka vyrábí společně s francouzským koncernem PSA, který dané produkty chrlí na trh pod názvy Citroën Nemo a Peugeot Bipper. Oproti předchozím dvěma generacím, z nichž ta první byla světu představena již v roce 1977, se přitom jedná o výrazný odklon. Původně se totiž vůz jmenoval Fiorino (odvozeno z postarší měny Florinu), byl postaven na platformě Fiatu 127 a Uno a zaměřoval se pouze na převoz nákladu.
Minulostí se ale dnes zabývat rozhodně nechceme, místo toho přikročíme k věcem budoucím. Fiat totiž nově představuje Qubo modelového roku 2014, které se pyšní hlavně modernizovanou kabinou. Zvenčí se prý nedočkáme ani jedné změny, vzhled tak plně odpovídá faceliftu z roku 2012. To ovšem neplatí o motorech, neboť dva turbodiesely 1,3 MultiJet (o výkonu 75 a 95 koní) nově doplňuje pouze 1,4litrový benzinový čtyřválec spalující CNG (výkon 77 koní).
Zredukována byla také paleta výbav, která dříve obsahovala pět úrovní. Nyní jsou k dispozici pouze tři (tento stav platí v České republice již delší dobu), přičemž veškeré pohonné jednotky jsou k dispozici pouze na stupínku Italia. Je však otázkou, zda tento stav bude panovat také na tuzemském trhu, neboť stávající informace jsou spojené s nabídkou za našimi hranicemi - v Itálii a ve Francii.
Spekulovat tedy můžeme o položkách jednotlivých výbav, kdy nejnižší Pop dostala mimo jiné dvoje boční posuvné dveře, zadní hlavové opěrky, boční airbagy a přední okna v elektrice. Na úrovni Italia pak již nechybí tempomat či doplňky odpovídající svou barvou italské trikoloře, zatímco vrcholný Trekking dostal třeba speciální trakční kontrolu.
Pro všechny modely přitom platí výrazné slevy ve výši přibližně 90 tisíc korun, což bude zřejmě další ze změn, kterých se na českém trhu nedočkáme. V takovém případě by totiž základní provedení startovalo okolo 250 tisíc korun. S menším bonusem ale počítat lze, neboť modernizace není až tak zásadní, zatímco křížky modelu poměrně naskakují.
Fiat Qubo snížil počet úrovní výbav. Nově však nabízí více položek za méně peněz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 2 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 4 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 5 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 7 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva