Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Punto 2012: faceliftem zpátky k jednotě
24.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fiat Punto čekají pro rok 2012 designové, technické i obchodní změny. Veřejně se poprvé představí až příští týden v Boloni, tak si projděme.
Při představování čtyř nových Abarthů, americké edice Fiatu 500 a nového provedení Lancie Ypsilon jsme před pár dny konstatovali, že Fiat má ve zvyku před jakýmkoli významnějším autosalonem vychrlit všechny novinky naráz. Tentokrát tak trochu udělal, ale i neudělal výjimku. Jeden trumf, který plně vytáhne z rukávu až na domácím autosalonu v Boloni začínajícím 1. prosince, totiž zmínil až včera. A není jím nic menšího než inovované Punto pro modelový rok 2012.
To zní jako velká věc, ale má to jeden háček. Fiat totiž většinu informací i dostupných snímků publikoval už v srpnu a to podstatné jsme pro vás tehdy shrnuli v představení tehdy nového Punta TwinAir. Jeho premiéru jsme očekávali na pozdějším autosalonu ve Frankfurtu, tam se ale vůz nakonec neukázal. Důvod je vcelku pochopitelný - domácí boloňská Auto Show se koná jen o pár měsíců později a je nesporné, že jakýkoli Fiat se na ní dočká mnohem většího zájmu publika než v Německu.
Faktem kvůli tomu nicméně je, že i ty ne zcela převratné novinky pro Punto dalšího modelového roku jsou již delší čas známy. Úplně zanedbatelné ale nejsou, a tak si je pojďme podrobněji zrekapitulovat všechny naráz. Ostatně, k většině i dříve známých modifikací máme další detaily.
Jako při každém menším faceliftu nemohlo Punto utéci pár designovým změnám. To nejviditelnější je nový přední nárazník plně lakovaný v barvě karoserie, který díky jakoby pozbyl jakéhosi „chrániče zubů”, jehož přítomnost dosavadní design evokoval. V návaznosti na tuto změnu vyhlíží odlišně i směrovky, které jsou samy o sobě jiné a vizuálně více splývají se zbytkem přídě. Novinkou budou i tři čerstvé laky karoserie: Turchese (pro vás by mohlo být známější označení turquoise, to je ta zeleno-modrá na jednom ze snímků), červená Rubino a šedá Grafite. Vnějšek dále odliší nová 15" kola z lehkých slitin.
Změnám se nevyhnul ani interiér, který ovšem dostal naprosto klasické úpravy - nové možnosti čalounění a obložení palubní desky. Snad jsme nezažili žádný facelift, který by tyto novinky nepřinesl.
Technické inovace čítají dva motory, které dříve nebyly pro Punto k dispozici, o těch ale vše podstatné víme už od léta. Jedná se o dvouválec TwinAir Turbo s výkonem maximálně 85 koní v 5 500 ot./min a točivým momentem nejvýše 145 Nm posazeným do 2 000 ot./min. Dynamické parametry ani spotřebu paliva stále neznáme, výrobce ale uvádí hodnotu emisí CO2 ve výši 98 g/km, z čehož lze odvodit kombinovaný apetit lehce pod 4 litry benzinu na 100 km.
Druhou novinkou, byť také ne úplnou, je naftový agregát 1,3 Multijet opět s 85 koňmi výkonu. O tom, kde je tento výkon dostupný a z jakého točivého momentu pramení nevíme, Fiat se ale dále chlubí tím, že bude disponovat systémem start/stop a dílčí rekuperací brzdné energie skrze alternátor. Výsledkem budou papírové emise CO2 ve výši 90 g/km, tedy spotřeba nějakých 3,6 litru benzinu na 100 km.
Dost možná nejzajímavější zprávou ale je, že jméno Punto se pro další rok zcela zbaví jakýchkoli přídomků. Zapomeňte na Grande Punto, Punto Evo, odteď si vůz bude znovu říkat jen Punto popř. Punto 2012, žádné Nuovo Punto Evo či cokoli podobného. Do budoucna tak nebudeme muset rozeznávat, kde končí éra tak a kde jinak označeného modelu jinak stejného typu. Návrat ke klasice je určitě vítanou změnou.
Co dalšího víme? Třeba to, že vůz bude k mání v pěti výbavách Pop, Easy, Lounge, Racing a Sport, které doprovodí zvláštní provedení TwinAir. To je ta s černou střechou a otře zelenou barvou. A ano, i ta byla představena dříve. Výbavy jednotlivých variant probírat nebudeme, budou se zřejmě lišit trh od trhu, ale určitě můžeme zmínit i zbylé motory, kterými bude Punto moci být vybaveno: benzinovými 1,4 Fire se 77 koňmi, 1,4 MultiAir (105 k) a 1,4 MultiAir Turbo (135 k), nebo naftovými 1,3 Multijet také se 75 a 95 koňmi.
Veškeré podrobnosti Fiat jistě odhalí příští týden v Boloni, do prodeje by se vůz měl vzhledem k dřívějšímu virtuálnímu odhalení dostat hned záhy.
Fiat Punto 2012 zvenčí i zevnitř
Specifické provedení verze TwinAir
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
včera - Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
včera - BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
včera - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
včera - Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva