Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Linea 2012: facelift má oficiálně po premiéře
4.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyřdveřové Punto, alias v turecké Burse vyráběný model Linea má po faceliftu. Dosud jsme jej viděli na neoficiálních fotkách, tyto jsou od Fiatu.
Popravdě, není moc o čem psát. Tento kompaktní sedan byl vždycky určen hlavně pro blízkovýchodní trhy, Asii, Rusko a Jižní Ameriku a všude tam se pro místní dokonce i vyrábí. Do východní Evropy se Linea dostala hlavně proto, že měla velký zavazadelník a chtěla ukrást zákazníky Renaultu Thalia. Na to ale Fiat nikdy neměl dost nízké ceny, takže se z jeho vozu stala pouze okrajová záležitost.
Jako auto do počtu patrně i zůstane. Jednak modernizace nepřinesla vzhledu auta nic převratného (Fiat se postaral toliko o obligátní výměnu nárazníků a úpravu masky), zapomínat by se ale nemělo ani na to, že Linea nepatří k nejmladším automobilům. Fakt, že po pěti letech, kdy už by měli Italové pomýšlet na nástupce, přichází pouze s lehkým faceliftem, znamená, že se na trhu v podstatě nezměněné podobě bude chtít pár let ještě udržet.
Ne že by auta tohoto typu byla prodávaná kvůli touze majitelů vlastnit nejmodernější techniku, těm obvykle stačí, když to málo stojí. Na druhé straně vyšší věk auta je vnímán bez ohledu na cenovou kategorii a tohle auto nelze po stránce designu rozhodně považovat za nadčasové. Dojem stáří nezmění ani kabina s „novou“ palubní deskou, ta totiž byla adoptována z dobře známého Punta a tudíž jen recykluje něco známého.
Tím nechci říct, že Linea na trhu nemá své místo. Dostat za stále rozumných 230 tisíc čtrnáctistovku a pětisetlitrový kufr k tomu, je pro někoho jistě důvodem ke spokojenosti, Fiat se ale bude muset smířit s tím, že tímto autem do Evropy díru neudělá.
Oficiální záběry potvrzují to, co jsme věděli po únicích fotek z továrny - modernizovaná Linea mění pouze nárazníky a masku
Zdroj: Autoitalia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch