Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Fiat Freemont: Dodge Journey v italském obleku
25.1.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Na autosalonu v Ženevě si odbude svou veřejnou premiéru nový Fiat Freemont. Je vám již nyní povědomý? Není divu, jde o převlečený Dodge Journey.
Fiat má v rukou podstatný podíl v koncernu Chrysler a již déle se netají záměrem nabízet na evropském americké modely pod označením Fiat nebo Lancia. Rodiný Freemont proto vychází z modelu Dodge Journey a je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Fiat Freemont se bude vyrábět v továrně Toluca v Mexiku, kde se v současné době vyrábí i Fiat 500 pro americký trh.
U modelu Freemont se snoubí flexibilita a praktičnost se specifickým stylem. Odlišností proti původními Journey jsou přitom vyloženě kosmetické - na první pohled vidíme pouze lehce upravenou masku chladiče a jiná kola ve „fiatím” designu.
Rozměry auta (délka 4890 mm, šířka 1880 mm a výška 1720 mm) zaručují prostorný interiér, čemuž napomáhá i dlouhý rozvor 2890 mm. Uvnitř Fremontu nalezneme celkem sedm sedadel ve třech řadách. Poslední řada se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velký zavazadlový prostor. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě. Třetí řada sedadel je zase vyvýšená oproti druhé řadě. Tím je umožněn dobrý výhled pro všechny pasažéry. Jak bude interiér vypadat zatím nevíme, ale pravděpodobně se od toho, který známe z Dodge, příliš lišit nebude.
Freemont bude mít při uvedení na evropský trh k dispozii turbodieselové motory 2,0 MultiJet s výkonem 140 nebo 170 koní v kombinaci s manuální převodovkou. Později přijde na trh novinka od Fiatu také ve verzi s pohonem všech kol, kterému bude vyhrazena automatická převodovka a dva pohonné agregáty: turbodiesel 2,0 MultiJet (170 k) a zážehový 3,6 V6 Pentastar (276 k) jenž pochází od Chrysleru. Podle slov italské automobilky se dynamické vlastnosti vozu zlepšily díky přispění konstruktérů z Fiatu, kteří optimalizovali zavěšení kol a konfiguraci řazení rychlostí pro větší přesnost a rychlejší odezvu. Pohodlí během jízdy by mělo být je také podstatně vyšší díky výrazným zlepšením v oblasti odhlučení kabiny.
Jak jsme již zmínili, vůz si svou premiéru odbude v březnu v Ženevě, do prodejů by se pak měl dostat v druhé polovině letošního roku.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 3 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 2 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 3 hodinami Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 08:39 - Vojta1988
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 08:25 - řidičBOB
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB