Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Fiat Freemont: Dodge Journey v italském obleku
25.1.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Na autosalonu v Ženevě si odbude svou veřejnou premiéru nový Fiat Freemont. Je vám již nyní povědomý? Není divu, jde o převlečený Dodge Journey.
Fiat má v rukou podstatný podíl v koncernu Chrysler a již déle se netají záměrem nabízet na evropském americké modely pod označením Fiat nebo Lancia. Rodiný Freemont proto vychází z modelu Dodge Journey a je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Fiat Freemont se bude vyrábět v továrně Toluca v Mexiku, kde se v současné době vyrábí i Fiat 500 pro americký trh.
U modelu Freemont se snoubí flexibilita a praktičnost se specifickým stylem. Odlišností proti původními Journey jsou přitom vyloženě kosmetické - na první pohled vidíme pouze lehce upravenou masku chladiče a jiná kola ve „fiatím” designu.
Rozměry auta (délka 4890 mm, šířka 1880 mm a výška 1720 mm) zaručují prostorný interiér, čemuž napomáhá i dlouhý rozvor 2890 mm. Uvnitř Fremontu nalezneme celkem sedm sedadel ve třech řadách. Poslední řada se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velký zavazadlový prostor. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě. Třetí řada sedadel je zase vyvýšená oproti druhé řadě. Tím je umožněn dobrý výhled pro všechny pasažéry. Jak bude interiér vypadat zatím nevíme, ale pravděpodobně se od toho, který známe z Dodge, příliš lišit nebude.
Freemont bude mít při uvedení na evropský trh k dispozii turbodieselové motory 2,0 MultiJet s výkonem 140 nebo 170 koní v kombinaci s manuální převodovkou. Později přijde na trh novinka od Fiatu také ve verzi s pohonem všech kol, kterému bude vyhrazena automatická převodovka a dva pohonné agregáty: turbodiesel 2,0 MultiJet (170 k) a zážehový 3,6 V6 Pentastar (276 k) jenž pochází od Chrysleru. Podle slov italské automobilky se dynamické vlastnosti vozu zlepšily díky přispění konstruktérů z Fiatu, kteří optimalizovali zavěšení kol a konfiguraci řazení rychlostí pro větší přesnost a rychlejší odezvu. Pohodlí během jízdy by mělo být je také podstatně vyšší díky výrazným zlepšením v oblasti odhlučení kabiny.
Jak jsme již zmínili, vůz si svou premiéru odbude v březnu v Ženevě, do prodejů by se pak měl dostat v druhé polovině letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 20 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva