Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii
25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Evropě je Bravo přesluhujícím modelem, v Brazílii naopak docela čerstvým zbožím. Takhle si v Jižní Americe představují jeho sportovní verzi.
Italský Golf je na trhu od roku 2007 a za celou dobu své existence se nedočkal motorizace, která by z něj udělala skutečného konkurenta Volkswagenu GTI, Méganu RS nebo Astry OPC. Jeho nejsilnější motorizací se stal dvoulitrový diesel MultiJet o výkonu 165 koní, který navíc už vypadl z nabídky, takže dnes zájemce o něj víc než 140 koní ze čtyřválce 1,4 MultiAir prostě nedostane. Jistě, lze tvrdit, že je zde Alfa a výkon nakonec není vše, ale všichni, kteří máte Bravo rádi, řekněte sami, nelíbilo by se vám tohle v garáži?
Bravo Xtreme je dílem stylistického centra Fiatu v brazilském Belo Horizonte a momentálně jej můžou spatřit návštěvníci autosalonu v Sao Paolo. Nepředpokládá se, že by se mělo dostat do výroby, ačkoli vyloučit to také zcela nelze. Bravo se totiž v Jižní Americe vyrábí a prodává jen od roku 2010, a proto je tam považováno za poměrně čerstvou novinku. Facelift spojený s představením sportovní verze by teoreticky mohl na silnici tohle auto dostat.
Čím se liší od své evropské předlohy. Viditelně především kompletně přepracovanou přídí, která se vzhlédla buď v jednodílných maskách Audi, případě podobně koncipovaných předních částí posledních Fordů. Přestože chybí logo, velký bílý nápis Fiat na mřížce chladiče nenechává ani z dálky nikoho na pochybách, odkud tento vůz pochází. Agresivně vypadající čumák doplňují bumerangovité pásy LED a karbonové lízátko (i když podle tvaru spíše jazyk) pod nárazníkem.
Také na bocích se objevily značně vystouplé nástavce vyrobené z karbonového kompozitu a podobné téma se objevuje rovněž ve spodní části zádě. Karbon, lomené (patrně) mlhovky po stranách a dva laufy nového výfukového systému. Ty zde nejsou jen pro parádu. Bravo Xtreme má pod přední kapotou přeplňovaný motor s výkonem 253 koní při 6 600 ot./min a maximálním točivým momentem 332 newtonmetrů při 5 000 ot./min. Informace k pohonné jednotce jsou nekompletní, předpokládáme ale, že by se mohlo jednat o vyladěný MultiAir o objemu 1,4 litru.
Podle dostupných zpráv byl podvozek auta snížený o 5 mm a tlumiče i pružiny mají být ve srovnání se sériovým autem o deset procent tužší. Změnami prošla i kabina. Fotky chybí, ale třeba otáčkoměr dostal červený podklad, kdežto tachometr je bílý. I kdyby se vám ale Bravo Xtreme líbilo už od pohledu na jeho exteriér, nic vám to platné patrně nebude. Do Evropy se nedostane a navíc se jeho nástupce možná změní v SUV.







Brazilský koncept sportovního Brava dostal 253 koní
Zdroj: Autoblog.it, carros.ig.com.br
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
19.3.2025Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis