Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Avventura: koncept malého SUV pro Indii ukazuje rezervu
6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podobně jako VW Taigun, i koncept Fiatu Avventura má rezervu vzadu zvenčí. Oproti Puntu, na kterém stojí, má navíc novou příď, kola nebo kompas.
Indie je velmi slibným odbytištěm kompaktních aut, ať už sedanů, hatchbacků nebo crossoverů. U poslední jmenované kategorie dost často k úspěchu stačí nějaké ty plasty a větší světlá výška, pohon může klidně zůstat úkolem přední nápravy.
Tento recept stojí i za Fiatem Avventura, konceptem odhaleným v Dillí. Kromě nepřehlédnutelné oranžové barvy a nějakých plastů navíc ze všech stran dostal také velká tažná oka pod předním nárazníkem, která snad jsou pravá, nová kola a LEDky denního svícení. Kousek výš jsou upravené světlomety a mezi nimi pozměněná maska chladiče. Vzadu pod nárazníkem najdeme dvě koncovky výfuku a na obdiv vystavenou rezervu, podobně jako u včera odhalené nové verze Volkswagenu Taigun.
Otevírání pátých dveří zde však funguje trochu jinak, jak je ostatně vidět i na fotkách. Také je to svým způsobem dvoudílný proces, ale napřed je nutné odklopit rezervní kolo na rameně, pochopitelně doprava, protože v Indii se jezdí vlevo. Potom je třeba zvednout celé páté dveře jako u normálního Punta, na kterém je Avventura postavena, a přístup ke kufrům je volný. Na palubní desku přibyly ukazatele náklonů a kompas a detaily včetně prošívání jsou oranžové barvy.
Oproti standardnímu Fiatu Punto, které se v Indii prodává, má Avventura také větší světlou výšku, konkrétně 20 cm. Ani přes drsnější vzezření však neočekávejte pohon všech kol. Pod kapotou očekávejme standardní naftovou třináctistovku Multijet o výkonu 90 koní a 209 Nm, která by měla hnát přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku.
Dovoz do České republiky patrně v plánu nebude, avšak u Avventury není jasné ani to, zda se vůbec bude vyrábět. Zákazníky by si ale jistě našla.








Fiat ukázal v Dillí koncept Avventura. Pohon všech kol nečekejte, uvnitř však přibyl kompas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva