Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Avventura: koncept malého SUV pro Indii ukazuje rezervu
6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podobně jako VW Taigun, i koncept Fiatu Avventura má rezervu vzadu zvenčí. Oproti Puntu, na kterém stojí, má navíc novou příď, kola nebo kompas.
Indie je velmi slibným odbytištěm kompaktních aut, ať už sedanů, hatchbacků nebo crossoverů. U poslední jmenované kategorie dost často k úspěchu stačí nějaké ty plasty a větší světlá výška, pohon může klidně zůstat úkolem přední nápravy.
Tento recept stojí i za Fiatem Avventura, konceptem odhaleným v Dillí. Kromě nepřehlédnutelné oranžové barvy a nějakých plastů navíc ze všech stran dostal také velká tažná oka pod předním nárazníkem, která snad jsou pravá, nová kola a LEDky denního svícení. Kousek výš jsou upravené světlomety a mezi nimi pozměněná maska chladiče. Vzadu pod nárazníkem najdeme dvě koncovky výfuku a na obdiv vystavenou rezervu, podobně jako u včera odhalené nové verze Volkswagenu Taigun.
Otevírání pátých dveří zde však funguje trochu jinak, jak je ostatně vidět i na fotkách. Také je to svým způsobem dvoudílný proces, ale napřed je nutné odklopit rezervní kolo na rameně, pochopitelně doprava, protože v Indii se jezdí vlevo. Potom je třeba zvednout celé páté dveře jako u normálního Punta, na kterém je Avventura postavena, a přístup ke kufrům je volný. Na palubní desku přibyly ukazatele náklonů a kompas a detaily včetně prošívání jsou oranžové barvy.
Oproti standardnímu Fiatu Punto, které se v Indii prodává, má Avventura také větší světlou výšku, konkrétně 20 cm. Ani přes drsnější vzezření však neočekávejte pohon všech kol. Pod kapotou očekávejme standardní naftovou třináctistovku Multijet o výkonu 90 koní a 209 Nm, která by měla hnát přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku.
Dovoz do České republiky patrně v plánu nebude, avšak u Avventury není jasné ani to, zda se vůbec bude vyrábět. Zákazníky by si ale jistě našla.
Fiat ukázal v Dillí koncept Avventura. Pohon všech kol nečekejte, uvnitř však přibyl kompas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva