Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem

(+ živé foto) Italové rozšiřují rodinu pětistovek o očekávané SUV 500X. Konkurentům jako je Mokka a Captur chce technicky ukázat záda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem

2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Italové rozšiřují rodinu pětistovek o očekávané SUV 500X. Konkurentům jako je Mokka a Captur chce technicky ukázat záda.

Jednou z nejvýraznějších novinek letošního pařížského autosalonu se jistě stane i Fiat 500X, měsíce očekávaný sourozenec Jeepu Renegade. Od včerejšího dne jsme už s jistotou věděli, jak bude vypadat, a tak oficiální fotografie nejsou velkým překvapením, poprvé však můžeme nahlédnout do nitra, a to jak do interiéru, tak pod sukně.

Nabobtnalý kompaktní crossover doplňující rodinu pětistovek stojí na základech zmíněného Jeepu a bude nabízen ve dvou odlišných variantách. V takzvaně „metropolitnější“ pro zákazníky, kteří se budou pohybovat primárně po městě a dále v „outdoorovější“ pro volný čas - tu poznáte podle větší plastové ochrany (na fotografiích je červená). Nový Fiat 500X měří na délku kompaktních 4,25 metru (ve verzi pro volný čas je o 2 cm delší), na šířku mu naměříme 1,8 metru a do výšky pak ukáže měřidlo 1,6 metru (s ližinami a pohonem všech kol je až o dva centimetry vyšší).

Z designového hlediska samozřejmě nehodlá vybočovat z rodiny Fiatů 500 a hlásí se k ní především typickými zaoblenými světly, logem a chromovaným lemem kapoty. Zákazníci si u něho budou moci vybírat z palety dvanácti různých laků a z osmi odlišných designů kol, které mají průměr od šestnácti do osmnácti palců. Raději se ale rovnou podívejme, jakou technikou hodlá kromě stylového kabátu zaujmout. A že jí není málo. Zajímavostí je podle tiskových informací například zavěšení McPherson na zadní nápravě.

Vůz vyráběný v italské továrně Melfi u Potenzi se bude prodávat na více než stovce trhů (včetně USA), přičemž nabídka ve všech případech čtyřválcových motorizací bude složená zpočátku z benzinového agregátu 1,4 Turbo MultiAir II s výkonem 140 koní, který bude přes manuální šestikvalt pohánět kola přední nápravy. Mezi naftovými agregáty najdeme 120koňový Multijet II o objemu 1,6 litru, který bude taktéž dodáván se šestikvaltem a pohonem předních kol. Zájemci o silnější turbodiesel však zřejmě sáhnou po jeho silnější dvoulitrové variantě, která disponuje 140 koňmi a přináší také devítistupňovou atomatickou převodovku a pohon obou náprav.

Nabídku však později doplní také jednotka 1,6 E-torQ se 110 koňmi osazená manuálním pětikvaltem a předním pohonem, dále silnější verze 1,4 Turbo MultiAir II se 170 koňmi vybavená zmíněným automatem s devíti rychlostmi a pohonem všech kol, alternativně pohonem předních kol a šestistupňovou dvouspojkou - ta má být dokonce komfortnější a zároveň sportovnější než skříň s hydrodynamickým měničem.

Na absolutním vrcholu se později usadí agregát Tigershark s objemem 2,4 litru disponující nejen výkonem 184 koní, ale opět i kombinací automatu a 4x4 zaslíbenou silnějšími verzím. Mezi dalšími plánovanými verzemi je také naftová 1,3 MultiJet II s 95 koňmi a pětikvaltem a 140koňový MultiJet II s manuálním šestikvaltem ve čtyřkolce. K novému devítistupňovému automatu Fiat dodává, že bude hladký a rychlý a že také nabídne režim pro manuální změnu stupňů.

U verzí s pohonem všech kol se automobilka zmiňuje v tiskové zprávě o automatickém odpojování zadní nápravy přes lamelovou spojku ve chvílích, kdy si vůz vystačí s trakcí předních kol - to samozřejmě kvůli úsporám paliva. Tento systém je shodný s tím v Jeepu Renegade. Dalším trumfem v rukávu na konkurenty má být „Drive Mood Selector“, který umožní volbu nejrůznějších jízdní režimů v závislosti na konkrétních podmínkách.

Tento systém reguluje nejen účinek posilovače řízení, chování převodovky (jen automatické) a odezvu plynového pedálu, ale také chování systému pohonu všech kol s asistencí brzd. V režimu Auto si vše vůz nastaví tak, aby pokud možno spořil palivo, Sportem zrychlí odezvu pohonného ústrojí a v režimu All weather pak preferuje maximální přilnavost - hodí se tedy při nepřízni počasí. V outdoorových 500X je All weather nahrazen režimem „Traction Plus“, který v případě verzí s pohonem 4x4 zrychlí přenos točivého momentu na zadní nápravu. U variant s pohonem pouze přední nápravy se v tomto módu chová elektronika tak, aby kola například v bahně pokud možno neprokluzovala.

To vše také bude sloužit samozřejmě k podpoření bezpečnosti posádky, kterou 500X chrání navíc šesti airbagy a funkcí denního svícení, stejně tak stabilizačním systémem ESC. V případě volitelné výbavy nabídne asistenty signalizující nechtěné opuštění jízdního pruhu a také přítomnost vozidel v mrtvém úhlu. Dále bude možné v závislosti na konkrétním trhu objednávat i couvací kameru nebo asistovaný brzdový systém. Když už jsme u posádky, můžeme se také podívat konečně dovnitř.

V interiéru je navzdory vnějším kompaktním rozměrům dostatek místa pro čtyři cestující s možností přibrání pátého pasažéra dozadu doprostřed. Novinka se údajně vyznačuje také prvotřídní kvalitou materiálů (jak plastů, tak i potahů) a řadou praktických úložných schránek. Variabilitu navíc podporují sklopná zadní sedadla, kterými můžete rozšířit základní objem zavazadelníku 350 litrů. Fiat navíc slibuje notnou dávku individualizací potahů a barev palubní desky, stejně tak si slibuje mnoho od systému UconnectTM.

Jedná se o multimediální systém s pěti či 6,5palcovým dotykovým displejem, přes něhož lze ovládat Bluetoothem připojený telefon nebo další zařízení. Ta lze připojit také prostřednictvím USB a AUX-in a posléze je může uživatel ovládat i hlasem. Za příplatek pak systém dostane i navigaci TomTom 2.5D (v menším) a se zobrazením 3D ve větším provedení. I cíl bude možné vkládat hlasově. Mezi další funkce rozhraní UconnectTM patří příjem digitálního vysílání DAB a potěší i kompatibilita s rodinou přístrojů od Apple.

Nechybí bluetooth streaming nebo ovládání přes volant, s funkcí TM Live ani zrcadlení aplikací chytrých telefonů včetně příjmu dopravních a jiných zpráv. To musí být zatím vše. Více informací přineseme spolu s podrobnějšími technickými daty a širší fotogalerií.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 1 - Fiat 500X zíve 01Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 2 - Fiat 500X zíve 02Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 3 - Fiat 500X zíve 03Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 4 - Fiat 500X zíve 04Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 5 - Fiat 500X zíve 05Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 6 - Fiat 500X zíve 06Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 7 - Fiat 500X zíve 07Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 8 - Fiat 500X zíve 08Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 9 - Fiat 500X zíve 09Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 10 - Fiat 500X zíve 10Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 11 - Fiat 500X zíve 11Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 12 - Fiat 500X zíve 12Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 13 - Fiat 500X zíve 13Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 14 - Fiat 500X zíve 14Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 15 - Fiat 500X zíve 15Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 16 - Fiat 500X zíve 16Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 17 - Fiat 500X zíve 17
Fiat 500X naživo na pařížském výstavišti

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 18 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 01Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 19 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 02Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 20 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 03Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 21 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 04Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 22 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 05Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 23 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 06

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 24 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 07Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 25 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 08Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 26 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 09Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 27 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 10Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 28 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 11Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 29 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 12

Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 30 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 13Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 31 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 14Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 32 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 15Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 33 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 16Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 34 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 17Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 35 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 18Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 36 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 19Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 37 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 20Fiat 500X je venku, s až 184 koňmi, 4x4 a 9st. automatem - 38 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 21
Nový Fiat 500X nevypadá věru špatně. Technickou výbavou docela příjemně překvapuje, otázkou zůstává jen cena

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.