Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500E: elektrický fiátek přistižen... při tlačení
11.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Fiat-Chrysler má pět měsíců na dokončení elektrické pětistovky, kterou automobilky hodlají dotovat. Testování je viditelně nutné.
Přestože je o elektromobily minimální zájem, jejich vývoj, infrastruktura i ceny jsou zcela běžně dotovány z veřejných prostředků a reálně ani zdaleka nefungují, jak je slibováno, tak i přes tuto nejistou budoucnost se některé automobilky pořád snaží baterkami poháněná auta prosazovat (někdy skutečně zvláštními argumenty) a jiné se na to neméně svérázným způsobem připravují.
Jako další se zeď hlavou pokusí prorazit Fiat se svým modelem 500E. A to poněkud těžko pochopitelným způsobem, který si zrovna Italové moc dovolit nemůžou. Sergio Marchionne v rozhovoru pro Automotive News přiznal, že i přes přemrštěnou cenu 46 500 dolarů (asi 960 tisíc korun) počítají se ztrátou 10 000 dolarů (cca 205 tisíc Kč) plynoucí z prodeje jednoho každého kusu vozu.
Proč bude Fiat dotovat? Parně má spočítáno, že těchto vozů stejně moc neprodá a tím pádem nebude ztráta nijak závratná. Navíc se možná spoléhá také na štědrou dotační politiku federální vlády, díky které můžou být podobné projekty podány skrze Chrysler jako „domácí“.
Světová premiéra elektrické pětistovky má proběhnout na lednovém detroitském autosalonu, uvidíme ale, jestli si to Fiat nerozmyslí a nebude se snažit přivézt své nesmyslně drahé městské autíčko také do Paříže. Vůz, jehož elektromotor by měl mít kolem 100 koní a pohyb vpřed nebo vzad bude ovládán tlačítky na místě původní řadicí páky, je momentálně v závěrečné fázi testování.
Fotografovi kolegů holandského Auto Edizione se kromě kabiny, detailů a jízdy podařilo zachytit rovněž jakýsi problém. Pokud by to byl pouze špatně odhadnutý dojezd a prázdné akumulátory, patrně by to byla ta lepší možnost. Pánové totiž evidentně tlačí auto vpřed, jenže svítící světla zpátečky signalizují, že to vybitá baterka asi nebude.





Že by elektrika? Není totiž úplně normální, aby vozu při tlačení vpřed svítila světla zpátečky
Zdroj: Auto Edizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.