Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500E: elektrický fiátek přistižen... při tlačení
11.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Fiat-Chrysler má pět měsíců na dokončení elektrické pětistovky, kterou automobilky hodlají dotovat. Testování je viditelně nutné.
Přestože je o elektromobily minimální zájem, jejich vývoj, infrastruktura i ceny jsou zcela běžně dotovány z veřejných prostředků a reálně ani zdaleka nefungují, jak je slibováno, tak i přes tuto nejistou budoucnost se některé automobilky pořád snaží baterkami poháněná auta prosazovat (někdy skutečně zvláštními argumenty) a jiné se na to neméně svérázným způsobem připravují.
Jako další se zeď hlavou pokusí prorazit Fiat se svým modelem 500E. A to poněkud těžko pochopitelným způsobem, který si zrovna Italové moc dovolit nemůžou. Sergio Marchionne v rozhovoru pro Automotive News přiznal, že i přes přemrštěnou cenu 46 500 dolarů (asi 960 tisíc korun) počítají se ztrátou 10 000 dolarů (cca 205 tisíc Kč) plynoucí z prodeje jednoho každého kusu vozu.
Proč bude Fiat dotovat? Parně má spočítáno, že těchto vozů stejně moc neprodá a tím pádem nebude ztráta nijak závratná. Navíc se možná spoléhá také na štědrou dotační politiku federální vlády, díky které můžou být podobné projekty podány skrze Chrysler jako „domácí“.
Světová premiéra elektrické pětistovky má proběhnout na lednovém detroitském autosalonu, uvidíme ale, jestli si to Fiat nerozmyslí a nebude se snažit přivézt své nesmyslně drahé městské autíčko také do Paříže. Vůz, jehož elektromotor by měl mít kolem 100 koní a pohyb vpřed nebo vzad bude ovládán tlačítky na místě původní řadicí páky, je momentálně v závěrečné fázi testování.
Fotografovi kolegů holandského Auto Edizione se kromě kabiny, detailů a jízdy podařilo zachytit rovněž jakýsi problém. Pokud by to byl pouze špatně odhadnutý dojezd a prázdné akumulátory, patrně by to byla ta lepší možnost. Pánové totiž evidentně tlačí auto vpřed, jenže svítící světla zpátečky signalizují, že to vybitá baterka asi nebude.





Že by elektrika? Není totiž úplně normální, aby vozu při tlačení vpřed svítila světla zpátečky
Zdroj: Auto Edizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 9 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins