Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500E: elektrický fiátek přistižen... při tlačení
11.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Fiat-Chrysler má pět měsíců na dokončení elektrické pětistovky, kterou automobilky hodlají dotovat. Testování je viditelně nutné.
Přestože je o elektromobily minimální zájem, jejich vývoj, infrastruktura i ceny jsou zcela běžně dotovány z veřejných prostředků a reálně ani zdaleka nefungují, jak je slibováno, tak i přes tuto nejistou budoucnost se některé automobilky pořád snaží baterkami poháněná auta prosazovat (někdy skutečně zvláštními argumenty) a jiné se na to neméně svérázným způsobem připravují.
Jako další se zeď hlavou pokusí prorazit Fiat se svým modelem 500E. A to poněkud těžko pochopitelným způsobem, který si zrovna Italové moc dovolit nemůžou. Sergio Marchionne v rozhovoru pro Automotive News přiznal, že i přes přemrštěnou cenu 46 500 dolarů (asi 960 tisíc korun) počítají se ztrátou 10 000 dolarů (cca 205 tisíc Kč) plynoucí z prodeje jednoho každého kusu vozu.
Proč bude Fiat dotovat? Parně má spočítáno, že těchto vozů stejně moc neprodá a tím pádem nebude ztráta nijak závratná. Navíc se možná spoléhá také na štědrou dotační politiku federální vlády, díky které můžou být podobné projekty podány skrze Chrysler jako „domácí“.
Světová premiéra elektrické pětistovky má proběhnout na lednovém detroitském autosalonu, uvidíme ale, jestli si to Fiat nerozmyslí a nebude se snažit přivézt své nesmyslně drahé městské autíčko také do Paříže. Vůz, jehož elektromotor by měl mít kolem 100 koní a pohyb vpřed nebo vzad bude ovládán tlačítky na místě původní řadicí páky, je momentálně v závěrečné fázi testování.
Fotografovi kolegů holandského Auto Edizione se kromě kabiny, detailů a jízdy podařilo zachytit rovněž jakýsi problém. Pokud by to byl pouze špatně odhadnutý dojezd a prázdné akumulátory, patrně by to byla ta lepší možnost. Pánové totiž evidentně tlačí auto vpřed, jenže svítící světla zpátečky signalizují, že to vybitá baterka asi nebude.
Že by elektrika? Není totiž úplně normální, aby vozu při tlačení vpřed svítila světla zpátečky
Zdroj: Auto Edizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva