Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500 2016: retro vzhled nové generace doplní LED a digitální palubka
17.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka chce nabídnout také více místa v kabině i zavazadelníku. Pod kapotou pro změnu dostaneme úspornější a výkonnější motory.
Pro italskou automobilku neexistuje důležitější model, než je vzkříšená pětistovka. V loňském roce se totiž malý městský vůz stal na Starém kontinentu lídrem svého segmentu, když zaregistrováno bylo přes 160 tisíc exemplářů. To je o poznání vyšší číslo, než s jakým se potýká Volkswagen (modelu up! se prodalo jen třicet tisíc) či Opel (Adam má na svém kontě 115 tisíc registrací). Je tak zjevné, že nová generace bude spíše evolucí než revolucí, ostatně Italové nemají ve zvyku opravovat něco, co není rozbité na padrť.
V příští generaci, která se na trh dostane v roce 2016, se tak opětovně dočkáme retro vzhledu, s ním však půjde ruku v ruce řada moderních prvků. Změnit se mají hlavně světlomety, které bude vpředu lemovat obroučka z diod. Ty samozřejmě najdeme i vzadu, zde je však již doplní chrom. Mimo to nebudou chybět výraznější boční lišty, za dalšími změnami ovšem musíme do interiéru.
V kabině se italská novinka dočká digitálního TFT přístrojového štítu, s nímž spolupracuje rozměrný dotykový displej na vršku středové konzole. Veškeré rozměry by přitom měly lehce nabobtnat, abychom se dočkali více místa na sedadlech i v zavazadlovém prostoru. I nadále by ovšem měla být zachována třídveřová karoserie.
Italská automobilka také naznačila, že dočkat bychom se měli i klasické pětidveřové pětistovky, jež by dokonce měla dorazit již v roce 2015. Otázkou je, zda se tak ovšem skutečně stane. Momentálně tak za stoprocentně jisté můžeme považovat pouze znovuzrozené modely 500C, 500L a 500L Living, se kterými dorazí i Abarth a 500X.
Po stránce motorické se pak dá očekávat ta samá plejáda agregátů jako nyní, jen v evolučním provedení, které dozajista přinese vyšší výkon a nižší spotřebu. Dieselový čtyřválec 1,3 Multijet by tak měl v rámci produkce emisí CO2 poklesnout pod 90 g/km, zatímco u dvouválce 0,9 TwinAir lze očekávat výkon do 110 koní.
Drastického růstu se pak nedočká ani cena, která by i nadále měla startovat někde okolo 300 tisíc korun. Nově ovšem bude zajímavé, jak se Fiat vypořádá s narůstající konkurencí. Kromě nového Mini totiž musí počítat také se stylovým Opelem Adam, Renaultem Twingo nebo trojlístkem z českého Kolína.









Druhá znovuzrozena generace Fiatu 500 se od té první bude lišit víceméně jen v detailech
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321