Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500 2016 je oficiálně venku, facelift sáhl na vzhled, kabinu i motory
3.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský hatchback se dočkal nových světel či multimediálního systému. Pod kapotou pak nabízí stále stejné, ovšem úspornější pohonné jednotky.
Co jsme ráno nakousli, to si nyní můžeme dojíst. Vylepšený Fiat 500 totiž nezůstal tajemstvím až do zítřejšího slavnostního odhalení, místo toho tu máme obrazový materiál a tiskovou zprávu již nyní. Jak se přitom dalo očekávat, veškeré změny jsou vesměs drobné, přestože přicházejí dlouhých osm let od odhalení stávající generace. Ta přitom přišla na světlo světa 4. července, tedy ve stejný den jako originální Cinquecento. I když to samozřejmě bylo odhaleno již v roce 1957.
Tímto datem se ale již déle zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na ony modifikace, kterých je podle oficiálního prohlášení značky rovných 1 800. Při pohledu na exteriér ale spíše budete hrát hru na rozpoznání pěti rozdílů, neboť nové jsou vlastně jen světlomety, které mohou být na přání xenonové. Dále tu pak máme LEDky pro denní svícení, kromě nich se ovšem diody nastěhovaly rovněž dozadu.
Vraťme se ale ještě zpátky dopředu, kde je nová čelní maska a lehce modifikovaný nárazník. Počítat lze rovněž s novými 15palcovými a 16palcovými litými koly či novými barvami karoserie Corallo Red a Opera Burgundy, které celkovou paletu rozšiřují na 13 odstínů. Vzadu se pak chromové dekorace přestěhovaly níže na nárazník.
Mimo to Fiat rozšířil i doplňkovou výbavu, v jejímž rámci můžete sáhnout po grafických dekoracích Second Skin. S nimi je přitom možné polepit vrchní část karoserie „maskáči“, kromě toho jsou ovšem dostupné také pouze boční polepy. Navíc si můžete připlatit také za oblepení celé karoserie, tím jsme však se zevnějškem hotovi.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde najdeme především novým multimediální systém Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem. Díky tomu se měnila architektura palubní desky, kde nové jsou výdechy klimatizace. Pozměněn byl rovněž volant, počítat můžete taktéž s prémiovějšími materiály či novými odstíny čalounění.
Standardem se ve všech případech stává sedm airbagů, úrovně Pop a Pop Star počítají s analogovými displeji a základním audio systémem. Vrcholná úroveň Lounge ovšem dostala do vínku integraci se smartphonem, navigaci TomTom nebo sedmipalcový digitální přístrojový štít. Nechybí samozřejmě ani propojení s internetem.
Zmínit je možné ještě lepší odhlučnění, za dalšími modifikacemi ale již musíme do motorového prostoru. Zde najdeme stejné pohonné jednotky jako dříve, i když také v jejich případě dorazila lehká modifikace. Základním agregátem je tak i nadále atmosférická jedna-dvojka o výkonu 69 koní, která emituje 99 gramů CO2 na km.
Benzinový 0,9litrový dvouválec TwinAir je pak k mání v 85koňové nebo 105koňové verzi, přičemž emise CO2 jsou v obou případech nižší než 90 g/km. Slabší verze má pak jezdit za 3,8 l/100 km. Mrknout můžeme ještě na 1,3litrový turbodiesel Multijet, který dává 95 koní a emituje 89 gramů CO2, o šest méně než dříve.
Dále Fiat zrevidoval ještě robotizovaný manuál Dualogic, lepší ovladatelnost a komfort má přinést modifikovaný podvozek. Tím ovšem změny končí, do prodeje přitom italská novinka zamíří již v září. Ceny budou známy později, očekávat však máme lehké podražení vůči stávajícímu provedení.




































Modernizovaný Fiat 500 nabídne i větší personalizaci, kterou si můžete prohlédnout na černě lakovaném voze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 4 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 5 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva