Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 124 Spider je venku. Oproti MX-5 je větší a výkonnější, ale také těžší
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný roadster bude k mání s přeplňovanou jedna-čtyřkou o výkonu 162 koní. Spárovat ji přitom můžete s manuálem i automatem.
Tak jsme se konečně dočkali. Déle než rok po představení Mazdy MX-5 odhalil Fiat svou verzi dvoumístného roadsteru, který obě značky vyvíjely společně. Zvenčí rozhodně nedošlo pouze k výměně log automobilek, místo toho byl pozměněn každý panel karoserie. Ačkoliv tedy oba vozy dostaly do vínku stejný rozchod kol vpředu i vzadu a také stejný rozvor, veškeré další dimenze se již liší. Italský model je přitom delší, širší a zároveň nižší, ve výsledku tak působí dost odlišným dojmem.
Abychom přitom nemluvili jen obecně, můžeme rovnou zmínit, že Fiatu 124 Spider naměříme 4 054 milimetrů na délku, 1 740 mm na šířku a 1 232 mm na výšku, zatímco Mazda MX-5 měří 3 914 mm, 1 735 mm a 1 234 mm. Mimo to se rozdíly najdou také pod kapotou, kde japonská verze používá buď 1,5litrový nebo dvoulitrový atmosférický čtyřválec o výkonu 131, respektive 160 koní. Italové pro změnu přicházejí s přeplňovanou jedna-čtyřkou, která dává 162 koní a 250 Nm.
Pohonná jednotka, která vychází z Abarthu 500, může být spárována s šestistupňovým manuálem či automatem, přičemž společně s většími rozměry poněkud navyšuje hmotnost. Tam, kde Mazda osazená ručně řazenou převodovkou váží 1 058 kg, Fiat ukáže na ručkách vah 1 105 kilogramů. V případě automatu je pak rozdíl „jen“ 43kilogramový, nicméně i tak se dá očekávat jiná jízdní dynamika. Konkrétní data však Fiat prozatím nezveřejnil, odhalena nebyla ani udávaná spotřeba.
Víme ovšem, že u Mazdy můžete dvoulitrový motor vytočit až do 6 800 otáček, zatímco Fiat končí na 6 250 ot./min. Tím nám ale mechanické rozdíly víceméně končí, v případě podvozku lze již opětovně mluvit o předních dvojitých lichoběžnících a zadní víceprvkové nápravě. Na výběr jsou pak 16palcová či 17palcová litá kola, přičemž velikost pneumatik je u obou sourozenců identická. Pouze Mazda ovšem prozatím nabízí lepší brzdy od Bremba, Fiat aktuálně spoléhá jen na standardní kousky.
Přesunout se tak můžeme do interiéru, kde již Fiat tak inovativní nebyl. Jediný rozdíl, který je viditelný na první pohled, je totiž nové logo na volantu. Italové ovšem dodávají, že na palubní desku aplikovali dodatečnou změkčenou vrstvu a lehce poupravili také výplně dveří. Z toho důvodu je 124 Spider o pár milimetrů širší v oblasti ramen. Zbytek však již zůstává ryze japonský, což platí rovněž o audiosystému. I když ten se nově chlubí názvem Fiat Connect 7.0.
Vrátit se ještě můžeme na moment k exteriéru, kde Italové vyjma nových panelů karoserie sáhly také po odlišných světlometech. Vpředu samozřejmě nechybí LEDky pro denní svícení, diody ovšem najdeme také vzadu. Tím nám ovšem dostupné informace končí, pročež jen dodáme, že prvních 124 exemplářů bude vyrobeno pro Spojené státy pod názvem Prima Edizione Lusso. Tato edice přitom dostane do vínku modrý lak Azzuro Italia a kožené čalounění Saddle.
Více si o italském roadsteru s japonskými kořeny, který nám hlavně kapotou do značné míry připomíná britský Jaguar, řekneme v příštím roce. Prodej v zámoří začne v létě, Evropa by ale nejspíše mohla přijít na řadu o pár měsíců dříve. Očekávat lze přitom o trochu vyšší ceny než u Mazdy MX-5, která s dvoulitrem startuje na 783 900 Kč.
Fiat 124 Spider byl představen na autosalonu v Los Angeles...
...ve srovnání s Mazdou MX-5 je větší, výkonnější, ale i těžší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva