Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Tensostruttura a Manta: to jsou oba designoví předchůdci LaFerrari
25.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) LaFerrari mělo až devět alternativ, nejdál se kromě finálního vozu dostaly návrhy Tensostruttura a Manta vypracované v měřítku 1:1.
Před pár týdny, v podstatě téměř souběžně se zahájením letošního ženevského autosalonu, otevřela italská automobilka Ferrari další novou expozici ve svém továrním muzeu. Kromě známých strojů z rodové linie vrcholných supersportů, momentálně reprezentované novým LaFerrari, se mezi vystavenými modely objevila rovněž studie vozu patřícího pod projekt s kódovým jménem F150.
Už delší dobu víme, že z plánů F150 vzešel produkční automobil, ona druhá placka proto prezentuje jednou z možných designových alternativ, která byla postavena před dvěma lety. Původně jsme si mysleli, že žádné konkrétní jméno nemá, na předchozích fotkách totiž kromě loga se vzpínajícím se koněm nejsou vidět žádné další indicie, mezičasem však Scuderia doplnila vůz o tabulku s pár údaji.
Nic převratného neodhaluje, nicméně je na ní napsáno, že jde o návrh pojmenovaný Tensostruttura a že vznikl v květnu 2011. Za tuto informaci můžeme opět poděkovat Marchettinovi, který loví ve „výsostných vodách“ Ferrari docela pravidelně. Tentokrát se osobně zastavil v muzeu, což se vyplatilo také z jiného důvodu. Kromě modelu Tensostruttura natočil další maketu stejného projektu, kterou jsme dosud neviděli.
Tato pro změnu nese označení Manta, byla vyrobena ve stejné době, především ale její příď byla téměř kompletně použita u finálního vozu. Světla připomínající svými tvary bumerangy vzaly za své, zbytek přední části i boční linie oken však lze na LaFerrari snadno identifikovat. Zadní partie nakonec rovněž nejsou nepodobné, výsledek ale přeci jen vypadá trochu jinak.
Ze zdrojů blízkých značce se kromě jiného rozneslo, že Ferrari celkově pracovalo až na devíti návrzích, přičemž Manta a Tensostruttura to dotáhly až k maketám, které pak posloužily jako inspirace pro konečné ladění designu.
Zdroj: Marchettino@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 2 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 3 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 5 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 6 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.