Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Tailor-Made oficiálně: program individualizace vám ušije koníka na míru
8.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ferrari odhalilo detaily programu personalizace aut pro nejlepší klientelu jménem Tailor-Made. Na výběr budou tři témata: Scuderia, Classica a Inedita.
Nákup vozu značky Ferrari není pro drtivou většinu smrtelníků dosažitelná věc. Přesto existuje i v té o něco šťastnější skupině lidí, kteří si maranellské koně můžou dovolit, okruh zákazníků oceňujících ještě více osobního přístupu, ještě více individualizace. Ferrari těmto klientům umožňuje jít několika cestami.
Můžou si koupit třeba auto z omezené série, kam patří kupříkladu nedávno představená ryzí závodní záležitost 599XX Evolution s výkonem 750 koní anebo dát přednost výběru z několika verzí rozlučkových strojů 599 GTB 60F1. Pak jsou tady samozřejmě „běžná“ sériová Ferrari, která ale nemusí zůstat v původním stavu, pokud se zapojíte do speciálního programu Tailor-Made. O tom jsme se již dříve v krátkosti zmínili díky uniklým fotkám z jeho prezentace pro vybrané zákazníky, teprve nyní se ale oficiálně stává součástí nabídky firmy.
Ferrari ve své zprávě uvádí, že chce navázat na tradice z 50. a 60. let, kdy byly možnosti výběru materiálů, barev a zpracování natolik široké, že na silnice vyjížděly převážně naprosté unikáty šité na míru tak, aby vyhovovaly těm nejtajnějším přáním majitele. Tuto chce zmiňovaný program následovat možnostmi vlastní volby odstínu laku a čalounění, výběru povrchové úpravy panelů kabiny, speciálními doplňky a vlastně celkovým zpracováním auta. Aby z toho nevznikla pejskově-kočičí dobrota, dostane každý takto náročný klient osobního designéra, který se už postará o to, aby byla jeho volba „v souladu s tradicemi značky Ferrari“.
Jakmile budou parametry automobilu přesně definovány, bude zadán do výroby a jeho příští majitel - pokud tedy disponuje dostatkem volného času - může sledovat proces jeho vzniku. Ti s nabitějším časovým harmonogramem pak mají možnost alespoň zajet do Maranella a svého vzpínajícího se koníka vyzvednout osobně.
Program Tailor-Made bude rozdělen do tří tematických okruhů. První s označením Scuderia (v překladu stáj nebo také hřebčín, ale ten asi v tomto případě Ferrari na mysli mít nebude...) se vzhlíží ve slavné závodní historii a nabídne materiály vzešlé nebo používané ve sportovním oddělení, čímž má automobilka na mysli uhlíkové kompozity, kevlar, alcantaru a různé typy mikrovlákna, pogumovanou kůži, jelenici. Sedadla si můžete nechat očalounit tou samou kůží, která se kdysi používala na potažení skořepin v monopostech F1 a k mání bude třeba i materiál Alutex kombinující hliník se skelným vlánkem.
Druhá sekce nese jméno Classica, což asi není nutné překládat. Ferrari uvádí, že tato část programu se zaměří na klasické materiály v moderním podání, kde rozhodně nebude chybět kvalitní vypracovaná i přírodní kůže, kašmír, samet, případně pochromované detaily a výběr ze starších pastelových odstínů laků.
Poslední název Inedita znamená bezprecedentní a tak mají vypadat i výsledné experimentální vozy. Tato část bude nabízet inovativní stylistické prvky respektující základní hodnoty značky, ačkoli nám není známo, kdy kromě nedávno představené Californie použilo Ferrari například džínsovinu, která je zde zmiňována. K dalším materiálům bude patřit také tlustější kožené čalounění, blíže nespecifikované technické tkaniny nebo modrá uhlíková vlákna. Mantinely by zde měly být opravdu velmi nízké.
Zveřejnění cen podobných úprav jistě nečekáte, také je pro vás nemáme. Pokud byste ale zatoužili po trochu osobitějším stylu vašeho nového Ferrari, Taylor-Made je vám od této chvíle plně k dispozici.
Ferrari se chce vrátit k bezprecedentní individualizaci aut, která byla v polovině minulého století u takto drahých aut vcelku běžná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva