Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Tailor-Made oficiálně: program individualizace vám ušije koníka na míru
8.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ferrari odhalilo detaily programu personalizace aut pro nejlepší klientelu jménem Tailor-Made. Na výběr budou tři témata: Scuderia, Classica a Inedita.
Nákup vozu značky Ferrari není pro drtivou většinu smrtelníků dosažitelná věc. Přesto existuje i v té o něco šťastnější skupině lidí, kteří si maranellské koně můžou dovolit, okruh zákazníků oceňujících ještě více osobního přístupu, ještě více individualizace. Ferrari těmto klientům umožňuje jít několika cestami.
Můžou si koupit třeba auto z omezené série, kam patří kupříkladu nedávno představená ryzí závodní záležitost 599XX Evolution s výkonem 750 koní anebo dát přednost výběru z několika verzí rozlučkových strojů 599 GTB 60F1. Pak jsou tady samozřejmě „běžná“ sériová Ferrari, která ale nemusí zůstat v původním stavu, pokud se zapojíte do speciálního programu Tailor-Made. O tom jsme se již dříve v krátkosti zmínili díky uniklým fotkám z jeho prezentace pro vybrané zákazníky, teprve nyní se ale oficiálně stává součástí nabídky firmy.
Ferrari ve své zprávě uvádí, že chce navázat na tradice z 50. a 60. let, kdy byly možnosti výběru materiálů, barev a zpracování natolik široké, že na silnice vyjížděly převážně naprosté unikáty šité na míru tak, aby vyhovovaly těm nejtajnějším přáním majitele. Tuto chce zmiňovaný program následovat možnostmi vlastní volby odstínu laku a čalounění, výběru povrchové úpravy panelů kabiny, speciálními doplňky a vlastně celkovým zpracováním auta. Aby z toho nevznikla pejskově-kočičí dobrota, dostane každý takto náročný klient osobního designéra, který se už postará o to, aby byla jeho volba „v souladu s tradicemi značky Ferrari“.
Jakmile budou parametry automobilu přesně definovány, bude zadán do výroby a jeho příští majitel - pokud tedy disponuje dostatkem volného času - může sledovat proces jeho vzniku. Ti s nabitějším časovým harmonogramem pak mají možnost alespoň zajet do Maranella a svého vzpínajícího se koníka vyzvednout osobně.
Program Tailor-Made bude rozdělen do tří tematických okruhů. První s označením Scuderia (v překladu stáj nebo také hřebčín, ale ten asi v tomto případě Ferrari na mysli mít nebude...) se vzhlíží ve slavné závodní historii a nabídne materiály vzešlé nebo používané ve sportovním oddělení, čímž má automobilka na mysli uhlíkové kompozity, kevlar, alcantaru a různé typy mikrovlákna, pogumovanou kůži, jelenici. Sedadla si můžete nechat očalounit tou samou kůží, která se kdysi používala na potažení skořepin v monopostech F1 a k mání bude třeba i materiál Alutex kombinující hliník se skelným vlánkem.
Druhá sekce nese jméno Classica, což asi není nutné překládat. Ferrari uvádí, že tato část programu se zaměří na klasické materiály v moderním podání, kde rozhodně nebude chybět kvalitní vypracovaná i přírodní kůže, kašmír, samet, případně pochromované detaily a výběr ze starších pastelových odstínů laků.
Poslední název Inedita znamená bezprecedentní a tak mají vypadat i výsledné experimentální vozy. Tato část bude nabízet inovativní stylistické prvky respektující základní hodnoty značky, ačkoli nám není známo, kdy kromě nedávno představené Californie použilo Ferrari například džínsovinu, která je zde zmiňována. K dalším materiálům bude patřit také tlustější kožené čalounění, blíže nespecifikované technické tkaniny nebo modrá uhlíková vlákna. Mantinely by zde měly být opravdu velmi nízké.
Zveřejnění cen podobných úprav jistě nečekáte, také je pro vás nemáme. Pokud byste ale zatoužili po trochu osobitějším stylu vašeho nového Ferrari, Taylor-Made je vám od této chvíle plně k dispozici.















Ferrari se chce vrátit k bezprecedentní individualizaci aut, která byla v polovině minulého století u takto drahých aut vcelku běžná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 2 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejčtenější články
Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 08:03 - Brus
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 07:32 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB